برای ایجاد شبکه آزمایشگاهی باید به سمت برون‌سپاری خدمات حرکت کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی در مورد اظهارنظر نائب رئیس انجمن آسیب‌شناسی ایران مبنی بر اینکه اجرای طرح ایجاد شبکه آزمایشگاهی در کشور می‌تواند به رانت‌خواری ویژه منجر شود، گفت: ما باید از تمرکزگرایی در حوزه ارائه خدمات بهداشت و درمان پرهیز کنیم، چراکه به طور قطع متمرکز کردن این خدمات در برخی نقاط خاص می‌تواند رانت ایجاد کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: مسئولان حوزه بهداشت و درمان باید تلاش کنند تا مانع از ایجاد این رویه در حوزه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی چه در رابطه با علوم آزمایشگاهی و چه سایر رشته‌های تخصصی پزشکی شوند.

وی افزود: هم‌اکنون باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که از تمرکزگرایی خارج شده و به سمت برون‌سپاری خدمات حوزه بهداشت و درمان و مشارکت دادن افرادی که در بخش خصوصی در رشته‌های علوم آزمایشگاهی فعالیت دارند، حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت قربانی در پایان گفت: برخی همکاران فعال در برخی مشاغل مرتبط با حوزه بهداشت و درمان انتظاراتی در جهت تمرکزگرایی در ارائه خدمات دارند و تذکرهایی در این زمینه می‌دهند که معتقدم به طور قطع این روش فساد ایجاد می‌کند که باید از آن جلوگیری شود

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.