گزارش رییس کل نظام پزشکی از اهم فعالیت‌های انجام شده در ایام اخیر
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، متن گزارش ارائه شده از سوی محمد رضا ظفرقندی به شرح ذیل است:

با عرض سلام و درود و احترام
حسب وظيفه گزارشي ديگر از كارها واقدامات اين روزها خدمت همكاران معزز ارائه ميكنم:

1_ ادامه حضور در برنامه هاي روز پزشك وداروساز از جمله مشاركت در برنامه باشكوه سازمان بيمه سلامت و تقدير از همكاران ومذاكره با جناب اقاي موهبتي وهمكاران ايشان در مورد مشكلات مشترك وفي مابين و نيز سفر به شهر زيباي رامسر براي مشاركت در برنامه هاي روز پزشك و تقدير از پيشكسوتان پزشكي شهر و افتتاح ساختمان نظام پزشكي رامسر كه زمين آن توسط خانواده اي خير و نيكو مرام اهدا شده بود، انشالله مبارك باشد. 

2_ حضور درجلسه شوراي هماهنگي استان مازندران به همراه دوست عزيز و نايب رييس اول شورايعالي جناب اقاي دكتر گلعليزاده و همكار ارجمند جناب اقاي دكتر اقازاده رييس محترم مجمع عمومي و همفكري در مسائل گوناگون و پرسش و پاسخ و تقدير از بزرگان و سابقون نظام پزشكي. 

از زحمات و پيگيري هيات مديره شهر رامسر بويژه جناب دكتر بهرامي سپاسگزارم. 

شب به همراه دكتر گلعليزاده عزيز به اشكورات رفته و جمعه صبح به تهران بازگشتيم. 

3_ جلسه وهمايش پاياني و جمع بندي و انتخاب برترينهاي فعاليتهاي كارآفريني فن آوري هاي ديجيتال سلامت وپزشكي در دانشگاه صنعتي شريف با حضور معاون محترم پژوهشي دانشگاه و معاون محترم وزير بهداشت برگزار شد. 

اميدوارم اين همكاري به نتايج خوبي براي حوزه سلامت منجر شود. 

4_ دهمين نشست كارشناسي مجمع انجمنهاي علمي گروه پزشكي با حضور دبيران و نمايندگان ١٣٥ انجمن علمي در برج ميلاد حول محورهاي اخلاق حرفه اي و راههاي بهبود ارتباط مردمي و افزايش سرمايه اجتماعي و نيز چالشهاي اقتصاد سلامت در كارگروههاي سه گانه برگزار و در جلسه نهايي جمع بندي شد. 

اكثر انجمنهاي علمي به روشهاي هدفمند و تخريبي بعضي رسانه ها بخصوص بعضي شبكه هاي سيما بر عليه جامعه پزشكي معترض و خواستار محدوديت همكاري با اين شبكه ها بودند. 

5_ مكاتبه اعتراضي به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مورد اخلال در برنامه روز پزشك در اصفهان و نيز مكاتبه و اعتراض به رئيس صدا وسيما در مورد مطالب تحريفي و تخريبي ان سازمان در مورد فرار مالياتي و كارتخوان و شكايت رسمي و حقوقي به دادسراي فرهنگ و رسانه از مجريان برنامه متن حاشيه بدليل توهين و نشر اكاذيب. 

6_ روزهاي تاسوعا وعاشوراي حسيني را به همراه  و در كنار مردم شريف اين مرز و بوم به عزا نشستيم و ياد ومنش و فاداري  و بزرگي و مبارزه با ظلم را دگر بار مرور كرديم. 

7_ با ارسال نامه اي تحليلي خطاب به معاون كل ومعاون بهداشتي وزارت بهداشت نظرات سازمان در مورد وضعيت نابسامان پزشكي خانواده را منعكس كرده و مجددا جناب اقاي دكتر اقازاده و خانم دكتر تدين بعنوان نمايندگان سازمان در جلسات مربوط به پزشكي خانواده معرفي شدند. 

8_ طي نامه اي به جناب اقاي مهندس ادب مدير كل محترم اداره ثبت شركتها و موسسات غير تجاري ،مدارك لازم جهت اخذ شناسه ملي براي سازمان نظام پزشكي بعضي شهرستانها ارسال شد. 

قرارشد در جلسه مشتركي در تهران بين نمايندگان سازمان شهرستانها با مديران اداره ثبت شهرستانها هماهنگي لازم در اين خصوص براي همه شهرستانها ايجاد شود. 

9_ جلسه با جناب اقاي دكتر سيد سجاد رضوي دبير محترم شورايعالي بيمه در محل سازمان و انعكاس نظرات سازمان در زمينه ضرورت تبيين و اعلام تعرفه واقعي و هزينه هاي تمام شده و راههاي اجرايي شدن كتاب CPT وRVU و...

10_ صدور احكام اعضاي كميته مركزي تبليغات سازمان نظام پزشكي  و نيز صدور احكام كميسيون مركزي انتظامي اخلاق پزشكي و تشكيل اولين جلسه اين كميسيون بر اساس جزوه راهنماي اخلاق پزشكي مصوب شورايعالي سازمان. 

اميدوارم كميسيونهاي استاني هم هرچه زودتر تشكيل و رسيدگي به امور اخلاق حرفه اي را در دستور كار قرار دهند. 

11_ روز شنبه ٩٨/٦/٣٠ جلسه مربوط به امور مالياتي  و ضرورت مقابله با فضاي تخريبي با حضور اقايان دكتر پارسا،دكتر جنتي،دكتر رستم پور و اقاي نوري در محل سازمان و با حضور جناب اقاي دكتر معين ،جناب اقاي دكتر نوبخت و جناب استاد فاضل وكارشناسان ومعاونين سازمان تشكيل شد كه گزارش جلسه از طريق سايت سازمان ارائه ومطالب مطرح شده در كميته مشتركي در حال پيگيري است.

12_ جلسات كاري متعدد با هيات رئيسه محترم مجمع عمومي و شورايعالي و معاونين سازمان و مراجعين و ...نيز از جمله كارهاي اين روزها بود كه براي پرهيز از اطاله گزارش از ذكر جزئيات اين جلسات پرهيز ميكنم. 

 براي همكاران عزيز وبزرگوار ارزوي سلامتي وتوفيق بيش از پيش دارم. 

دكتر محمد رضا ظفرقندي
رئيس كل سازمان نظام پزشكي

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.