سالانه ۴۰۰ پزشک در آمریکا خودکشی می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، امیرحسن جلالی با بیان اینکه عنوان همایش امسال روانپزشکی در روزهای بیم و امید است، گفت: این همایش از ۲۴ تا۲۶ مهرماه با حضور بیش از هزار نفر از متخصصان این رشته برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش سالانه روانپزشکان ایران ادامه داد: نگاه جامع نگر به روانپزشکی و تعامل با انجمن ها و نهادهای اجتماعی از جمله محورهای این همایش است، افزایش آگاهی جامعه باعث تغییر نگرش افراد می‌شود.

وی با اشاره به آثار منفی درمان افسردگی بر روی درمانگران این بیماری افزود: کسانی که با بیماران روانی ارتباط داشته و کار درمان را انجام می‌دهند دچار فرسودگی و افسردگی می‌شوند.

جلالی با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت گفت: ۲ موج پیمایش در این خصوص اجرا شده و موج سوم در حال طراحی و اجراست. عوامل اجتماعی در کنار عوامل زیستی سهم تعیین  کننده ای در وضعیت سلامت روان دارند، فقر، تبعیص و نابرابری در سلامت روان افراد بسیار موثر است، این عوامل باعث بروز ژنهای آسیب پذیر می شود.

دبیر علمی همایش سالانه روانپزشکان ایران تصریح کرد: انسجام اجتماعی ،همدلی و تعلق به خانواده و جامعه باعث کاهش سطح تنش و بروز خودکشی می شود، ضمن اینکه انسجام ملی باعث پیشگیری از اختلالات در سلامت روان خواهد شد.

در ادامه غلامرضا حاجتی دبیر اجرایی سی و ششمین همایش سالانه روانپزشکان ایران با انتقاد از عدم پوشش بیمه ای خدمات روانپزشکی گفت: بیمه مرکزی قانونی دارد که اختلالات روانی را پوشش نمی‌دهد. لازم است این قانون تغییر کند و نیاز است پوشش بیمه ای بیماران روانی بازنگری شود.

وی با اشاره به فرسایشی بودن معالجه کنندگان بیماران روانی، گفت: کسانی که با بیماران روانی کار می کنند خودشان با افسردگی روبرو می‌شوند، هر سال در آمریکا ۴۰۰ پزشک خودکشی می کنند، ضمن اینکه در آمریکا روانپزشکان، چشم پزشکان و متخصصان بیهوشی بیشترین آمار خودکشی در گروه پزشکی را به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر اجرایی سی و ششمین همایش سالانه روانپزشکان ایران مهمترین موضوع در بیماری های روان را پدیده "شرم" عنوان کرد و گفت: اگر فرد دچار بیماری روان برای درمان مراجعه نکند ریسک خودکشی در آن افزایش پیدا می کند.

به گزارش فارس حاجتی در پایان با اشاره به بیماری دمانس افزود: هزینه مراقبت از این بیماران سالانه ۱۰۰میلیون تومان است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.