کودکان مهد کودکی در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی روز یکشنبه به مناسبت هفته کودک افزود: بیماری آنفلوآنزا بیش از حد معمول در کودکان در فصول سرد سال دیده می شود به همین دلیل تزریق واکسن این بیماری برای کودکان 6 ماه تا 6 سال جزو اولویت های سازمان جهانی بهداشت است.

عضو کمیته کشوری پیشگیری از آنفلوآنزا ادامه داد: اواخر مهر تا اوایل آبان ماه بهترین فرصت برای تزریق واکسن آنفلوآنزا کودکان است و توصیه می شود کودکان 6  ماه تا سه سال واکسن هلندی چهار ظرفیتی آنفلوآنزا که تاییدیه سازمان غذا و دارو را ندارند، را تزریق نکنند و مابقی برندهای این واکسن قابل استفاده است.

وی افزود: کودکان باید واکسن آنفلوآنزا را در دو نوبت شامل نصف دوز واکسن را اکنون و نصف دوز دیگر را چهار هفته بعد بزنند تا در برابر این بیماری واکسینه شوند، این بیماری بین کودکان بسیار شایع است و علایمی مانند بدن درد، تب، سردرد، احساس ضعف و خستگی، خواب آلودگی، کاهش اشتها، استفراغ و آبریزش بینی دارد.    

مردانی گفت: بیماری هایی مانند سرماخوردگی، عفونت های تنفسی و یا حتی دندان درآوردن در کودکان نیز علایم آنفلوانزا را دارد و به همین دلیل به والدین توصیه می شود  به محض مشاهده این علایم به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنند تا تشخیص دقیق بیماری در کودک داده  و درمان طبق بیماری برای او تجویز شود.

به گزارش ایرنا عضو کمیته کشوری پیشگیری از آنفلوآنزا در پایان شسشتوی مکرر دست ،استفاده از دستمال کاغذی یکبارمصرف، دست ندادن و روبوسی نکردن را برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا ضروری دانست و از والدین خواست به مسایل بهداشتی کودکان بیشتر توجه کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.