میانگین آمار خودکشی در ایران پایین‌تر از آمار جهانی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مریم رسولیان اظهار داشت: هفته سلامت روان از ۱۸ تا ۲۴ مهر ماه در کشور برگزار می شود، موضوع افسردگی موضوع مهمی است و در سالهای اخیر به آن توجه شده است و موضوع جهانی امسال پیشگیری از خودکشی است.

وی افزود: وقتی فردی دچار افسردگی است ممکن است اقدام به خودکشی کند، بر اساس آمار وزارت بهداشت ۷۳د رصد موارد اقدام به خودکشی در مناطق حاشیه نشین هستند و این نشان دهنده نقش مسائل اقتصادی در بروز این موضوع است، ۲۷ درصد باقی مانده از این آمار مربوط به مناطق مرفه است.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران ادامه داد: میانگین خودکشی در سطح جهان ۱۰ در ۱۰۰ هزار نفر است، وقتی درخصوص خودکشی صحبت می کنیم یعنی کسانی که در اثر آن از بین رفته اند، اقدام به خودکشی ۲۰ تا ۳۰برابر این آمار است، آمار مربوط به اقدام به خودکشی ۲۰۰ تا ۳۰۰ در ۱۰۰ هزار نفر است.

رسولیان با اشاره به وضعیت خودکشی در ایران گفت: در سال۹۴در ایران تعداد خودکشی ۵ در ۱۰۰ هزار نفر بود اما این آمار در سال ۹۷ ،۶ در ۱۰۰ هزار نفر است، استان‌های ایلام،کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و کرمانشاه بیشترین آمار خودکشی در ایران را دارند، آمار خودکشی در همدان ۹ در ۱۰۰ هزار نفر،در ایلام ۱۳ در ۱۰۰ هزار نفر است اما میانگین ایران ۶ در ۱۰۰ هزار است و پایین تر از آمار جهانی است.

به گزارش فارس وی در پایان اضافه کرد: نقش عوامل اجتماعی و خانوادگی در بروز افسردگی ۳۰ تا ۸۰ درصد است، تنش‌ها و اضطراب ذهنی روی جسم اثر می‌گذارد، استرس باعث افزایش ضربان قلب و گردش خون شده و در نهایت باعث اصطحلاک بدن می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.