ریالی از ۵۰۰ میلیون یورو نزد سازمان بیمه سلامت باقی نمانده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طاهر موهبتی در مورد اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو به سازمان بیمه سلامت، اظهار داشت: سال گذشته به دستور مقام معظم رهبری ۵۰۰ میلیون یورو از سوی صندوق توسعه ملی برای تجهیزات دارویی و پزشکی به سازمان بیمه سلامت تخصیص یافت که بلافاصله توزیع آن نیز انجام شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در خصوص اینکه آیا تمامی این اعتبار به بخش درمان اختصاص یافت یا خیر گفت: قرار نبود ما مستقیم آن را وارد حوزه درمان کنیم بلکه این ۵۰۰ میلیون یورو را ما به مراکز دانشگاهی دادیم و آنها به بخش دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص دادند.

وی افزود: ابتدا بخش زیادی از این مبلغ به مراکز دانشگاهی دولتی اختصاص یافت و سپس بخش کمی نیز در اختیار بخش غیر دولتی قرار گرفت، هیچ مشکلی در توزیع این اعتبار ایجاد نشد و مبلغی نیز برای ما باقی نماند و همه توزیع شد.

به گزارش مهر موهبتی در پایان در مورد بدهی بیمه سلامت به مراکز طرف قرار داد در سال ۹۷ نیز گفت: از سال گذشته به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی دو ماه و نیم به داروخانه ها و سه ماه هم به بخش دولتی بدهی داریم که سعی می کنیم به مرور آن را پرداخت کنیم، البته برخی از سازمانها ۱۵ ماه به مراکز طرف قرار داد دولتی و خصوصی بدهکارند و بدهی ما به مراکز در مقابل آنها اندک است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.