۴۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در کشور فرسوده هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان بابایی اظهار کرد: در حال حاضر سامانه رسیدگی به شکایات مردم در تمام بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های سراسر کشور در وزارت بهداشت فعال است و مردم می‌توانند مشکلات خود را در هنگام مراجعه به مراکز درمانی با سامانه ۱۹۰ ما را مطلع کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مردم پس از مراجع به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با ما مطرح می‌کنند حوادث ناگوار مانند تزریق اشتباهی خون یا افتادن از تخت بیمارستان و حتی انجام عمل‌های جراحی بی جهت است و وزارت بهداشت به شکایات مردم در کمترین زمان به شکایت‌های مردم رسیدگی می‌کنند، در صورت بروز خطا از بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی مربوطه توبیخ و بیمارستانی که دچار اعمال اشتباه شده رتبه اش کسر می‌شود.
 
وی افزود: بیشتر شکایت‌های مردم در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت مربوط به بی امکاناتی بیمارستان یا مراکز درمانی نیست بلکه به دلیل برخورد‌های کادر بیمارستان و توضیح کم آن‌ها به همراهان بیمار است. زیرا مردم تقاضای این را دارند که در مورد بیمارشان از سوی کادر بیمارستان توضیحات کافی داده شود و بیمارشان هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند، اگر توضیحات کافی به همراهان بیماران و مراجع کننده در مراکز درمانی داده شود بیشتر شکایت‌ها برطرف می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان جان بابایی در پایان با اشاره به اجرای طرح پایلوت شناسایی بیماران مزمن تنفسی گفت: طرح پایلوت شناسایی بیماران مزمن تنفسی برای بیمار‌های مانند آسم در دو استان کشور آزاد شده است و بزودی در سراسر کشور طرح شناسایی بیماران مزمن تنفسی انجام می‌شود، در حال حاضر ۴۰% تخت‌های بیمارستانی در سراسر کشور فرسوده هستند و نیازمند بازسازی یا تعویض آن‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.