ایجاد سامانه جامع خدمات سلامت کشورهای اسلامی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی کریمی در چهارمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی افزود: سامانه خدمات سلامت کشورهای اسلامی به چند زبان مختلف نشر می یابد و همه کشورها می توانند سهم عادلانه در گردشگری سلامت و درمان داشته باشند.

 رئیس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی ادامه داد: تمام فتنه ها و موضوعاتی که در منطقه ایجاد می شود، خلاء در گردشگری سلامت کشورهای اسلامی نداشته است، حوزه گردشگری سلامت بسیار اشتغال زا است و با توجه به اینکه جغرافیای سیاسی و اقتصادی منطقه در حال تغییر است و ایران دوست و برادر کشورهای اسلامی است، می توان به ۱۴ کشور منطقه در این حوزه خدمت رسانی کرد.

وی افزود: تاسیس کشورهای بزرگ در حوزه گردشگری سلامت از مهم ترین اهدافی است که دنبال می شود و در واقع ۵۳ کشور حوزه عضو گردشگری سلامت هستند. این مرکز به مدت هفت سال در تهران تشکیل شده و برنامه و چشم اندازهای مختلفی در حوزه گردشگری سلامت ترسیم می کند.

در ادامه علیرضا زالی رئیس چهارمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر در بسیاری از کشورهای اسلامی شاهد دستاوردهای خوبی در عرصه سلامت و فناوری هستیم و در عرصه پزشکی تحولات چشم گیری با توانمندی های جوانان ایرانی اتفاق افتاده است و در واقع می توان گفت که امروزه به توریست سلامت تبدیل شده ایم.

وی اظهار داشت: تنوع و تکثیر علمی در عرصه پزشکی وجود دارد و با توجه به اینکه چالش های حوزه سلامت در منطقه فراتر از ریشه کنی بیماری های نوپدید عفونی و غیره به وجود آمده، توجه به برنامه های ملی و فراملی در عرصه گردشگری سلامت ضروری است.

رئیس چهارمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی تاکید کرد: گران شدن تجهیزات پزشکی و سالمندتر شدن جوامع باعث شده بحث درمان و سلامت بسیار مورد توجه قرار گیرد و ایران می تواند با توجه به دستاوردهایی که این حوزه به دست آورده است، در منطقه نقش موثری داشته باشد.

زالی از راه اندازی سامانه الکترونیک سلامت خبر داد و گفت: این سامانه باعث افزایش تلاش های پزشکی می شود و می توان در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، طبع سنتی و فرهنگ تاریخی ایران مبتنی بر شواهد علمی و پزشکی است و ما می توانیم دستاوردهای خوبی را در این زمینه به کشورهای اسلامی عرضه کنیم.

محسن بندپی استاندار تهران نیز در این مراسم از گردشگری سلامت به عنوان ثروت پایدار یاد کرد و گفت: باید همه کشورها تلاش شان به سمت درآمدهای غیرنفتی از جمله گردشگری سلامت پیش رود، گردشگری سلامت پیوند ملت و اقوام را در منطقه تقویت می کند و در بافت خدمات تخصصی سلامت و درمان تاثیری مثبتی را میان مردمان کشورهای اسلامی به وجود می آورد.

به گزارش ایرنا وی در پایان افزود: ارایه خدمات گردشگری سلامت در تهران از ویژگی های منحصر به فرد به طوری که از ۱۶۷ بیمارستان خصوصی ۶۲ بیمارستان در تهران و از ۸۷۸ بیمارستان دولتی و عمومی از ۸۸ بیمارستان نیز در پایخت است، به همین دلیل می توانیم در بدو دانش تخصصی و تربیت نیروی انسانی موفق عمل کنیم تا این ظرفیت برای کشورهای اسلامی نیز فراهم شود.

چهارمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی به مدت سه روز تا ۱۹ مهر ماه برگزار می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.