کاربرد نقشه‌برداری مغز در تشخیص بیماری‌های روان‌پزشکی و عصب‌شناختی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود طهماسیان در این همایش اظهار داشت: در این همایش، دانشمندان برجسته‌ای از دانشگاه‌های آمریکا، آلمان و دانمارک، یافته‌های جدید در این حوزه را ارائه می‌دهند.

دبیر علمی ششمین همایش نقشه برداری مغز از نقشه برداری مغزی به عنوان یک علم بین رشته‌ای نام برد و گفت: در این علم  با استفاده از تخصص‌های مختلف روان‌پزشکی، نورولوژی، پزشکی هسته‌ای، رادیولوژی و جراحی مغز و اعصاب  با کمک رشته‌های ریاضی، مهندسی پزشکی و فیزیک، می‌خواهیم ساختار و عملکرد مغز را بهتر بشناسیم.

وی با اشاره به کاربرد نقشه برداری مغز در تشخیص بیماری‌های روان‌پزشکی و عصب شناختی افزود: ما از این طریق می‌توانیم به درک بهتری از این بیماری‌ها دست یابیم، با توجه به اینکه در تشخیص بالینی برخی از بیماری‌های مرتبط با مغز دچار مشکلاتی هستیم، موضوع تشخیص‌های افتراقی در بالین  یکی از اهداف نقشه برداری مغز است که به درمان بهتر بیماری‌ها در آینده کمک می‌کند.

به گزارش فارس طهماسیان در پایان به تشخیص اختلالات خواب، افسردگی، پارکینسون و آلزایمر، با استفاده از نقشه برداری مغز اشاره کرد و گفت: نقشه برداری مغز، روش‌های تشخیصی را آسان می‌کند اما در حیطه درمان ورود نمی‌کند، تشخیص سکته‌های مغزی از دیگر اهداف نقشه برداری مغز است که مطالعات آن دنبال می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.