وزارت بهداشت مجوز تاسیس بیمارستان‌های تک تخصصی روانپزشکی نمی‌دهد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رئیسی در حاشیه همایش سلامت روان در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از برنامه‌هایی که وزارت بهداشت در دستور کار دارد این است که به طور جداگانه مجوزی برای تأسیس بیمارستان‌های تک تخصصی روانپزشکی نمی‌دهد و بخش‌های روانپزشکی بیمارستان‌ها حتماً باید در کنار سایر بخش‌ها قرار بگیرد تا انگ‌زدایی صورت گیرد.

وی افزود: یکی از نکات مهم بحث پوشش خدمات سلامت روان است در این راستا وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت ۱۶۰۰ کارشناس بهداشت و روان در شبکه‌های بهداشتی کشور اضافه کرد و این افراد خدمات مشاوره رایگان را ارائه می‌کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: متأسفانه یکی از چالش‌های این حوزه این است که بیمه ها هنوز به طور کامل خدمات‌ حوزه روانپزشکی را پوشش نمی‌دهند این موضوع جزو دستور کار است و بیمه‌ها بتوانند حمایت بهتری از این بیماران داشته باشند، یکی دیگر از برنامه‌های وزارت بهداشت بخش مراقبت در منزل برای بیماران مزمن از جمله بیماران مزمن روانی است که منجر به کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

رئیسی در خصوص آخرین اخبار روستای چنار محمودی گفت: یقین داریم عده‌ای معاند قصد ایجاد فضای مسموم و جنجال در کشور را دارند. تقریباً دو هفته است که سرخط خبرهای رسانه‌های خارجی موضوع لردگان است، این در حالی است که در کشورهای خودشان موضوع ایدز، انگ‌زدایی شده است اما تا این حد موضوع روز جامعه نیست.

به گزارش فارس معاون وزیر بهداشت در پایان اضافه کرد: در تمام استان‌ها مراحل بیماریابی و روند درمانی در حال اجراست. حدود ۳۹ هزار نفر فرد مبتلا به ایدز درکشور وجود دارد که هیچ‌ فرد غیرمتخصصی از آمار استان به استان و شهر به شهر آنها مطلع نیست اما این موضوع در خصوص لردگان صدق نکرد و همین نشان می‌دهد عده‌ای به دنبال خدشه‌دار کردن وجهه قوم غیور لر در این سرزمین هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.