احتمال قاچاق بودن کالاهای فاقد شناسه اصالت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کیانوش جهانپور با اشاره به عرضه برخی مواد غذایی مانند آدامس و شکلات تاریخ مصرف گذشته در سوپرمارکت‌ها اظهار کرد: نکته بسیار مهمی که هم وطنان باید هنگام خرید فراورده‌های سلامت محور به خصوص فراورده‌های غذایی یا مکمل‌ها رژیمی و تغذیه‌ای و محصولات آرایشی و بهداشتی در نظر بگیرند توجه به اصالت کالا و تاریخ مصرف آن است.
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در صورتی که هنگام خرید دقت لازم صورت نگیرد ممکن است کالای سلامت محور شناسه اصالت یا تاریخ مصرف نداشته باشد یا تاریخ مصرف آن منقضی شده باشد که در این صورت احتمال تقلبی و قاچاق بودن فراورده وجود دارد.

وی افزود: کالا‌های سلامت محوری که برچسب اصالت ندارند نباید مصرف کرد و اگر کالایی برچسب اصالت دارد از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ یا سایت ttac.ir و اپلیکیشی ttac که قابل نصب روی تلفن‌های هوشمند است اصالت کالا را چک کنند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان جهانپور در پایان گفت: کالا‌هایی که در مکان‌های مشکوک یا نا معتبر عرضه می‌شوند یا تاریخ تولید و انقضا ندارند خریداری نکنند ودر صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و تخلف را گزارش دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.