ساخت مغز مینیاتوری به منظور بررسی اختلالات عصبی در مغز
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید کمال خرازی صبح امروز در مراسم دومین سمپوزیوم مبانی عصبی شناختی در اختلالات رشدی که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر و در دوران زندگی مدرن اختاالات عصبی روبه افزایش است و باید عوامل مقابله با آن را ریشه یابی کرد.
 
 مشاور عالی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: در گذشته تصور می‌کردند این اختلالات ناشی از ارواح خببثه است که با رشد علم مشخص شد که ریشه این اختلالات مسائل ژنتیکی است، در این میان سبک زندگی تاثیر زیادی در اختلالات عصبی دارد، با پیشرفت علم پزشکی راه‌های معالجه اختلالات تشخیص داده شده است و با اصلاح ژن‌ها در دوران کودکی می‌توان از اختلالات عصبی دور بمانیم.
 
وی افزود: نوار مغزی در شناسایی اختلالات کمک زیادی می‌کنند و اجرای شاخص‌های تشخیصی روبه توسعه است. به طور کلی تشخیص اختلالات بسیار موضوع مهمی است و امروزه پروژه اردک در امریکا پیگیری می‌شود که هدف ان تشخیص درست اختلالات عصبی است، امروزه فناوری‌های نوین و تحریک مغز کمک به درمان اختلالات عصبی آمده است؛ حمایت زیادی از علوم شناختی شده است تا در معالجه اختالالات عصبی از فناوری‌های نوین استفاده شود.
 
خرازی گفت: سامانه‌ای در حال طراحی است تا انواع روش‌های تشخیصی در این سامانه به ثبت برسد، اقدامات خوبی در زمینه تولید مغز مینیاتوری شده است و این یک آزمایشگاه برای محققان است تا تاثیر اختلالات را در مغز بررسی کنند. مغز مینیاتوری در موسسه رویان انجام گرفته است و در این زمینه همکاری‌های علمی بین ایران و فرانسه در حال انجام است.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مشاور عالی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در پایان اضافه کرد: در حال حاضر کلینیک‌های مغز شناخت ایجاد شده است تا با بررسی روش‌های معالجاتی به درمان اختلالات عصبی کمک شود و این پروژه مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و موسسه آموزش عالی علوم شناختی انجام می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.