نتایج بسیج ملی کنترل فشار خون در اختیار کارشناسان بین‌المللی قرار می‌گیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رئیسی اظهار کرد: بسیج ملی کنترل فشار خون به خوبی در سراسر کشور انجام شد و جهت ثبت نتایج آن سامانه‌ای در وزارت بهداشت طراحی شد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: در بسیج ملی کنترل فشار خون مراجعه کنندگان به سه گروه دارای افراد مبتلا به فشار خون بالا، افراد سالم و کسانی که در معرض فشار خون بالا هستند، طبقه بندی شده‌اند و معاینه افراد شرکت کننده در کمپین فشار خون ادامه دارد. تا پایان سال تمام آن‌هایی که فشار خونشان گرفته شده است، حداقل یکبار دیگر چک می‌شوند.

وی افزود: قرار بود نتایج پایش طرح بسیج ملی فشار خون در اول مهر منتشر شود اما برخی مسائل باعث شد تا گزارش نهایی کمپین فشار خون به موقع منتشر نشود، یکی دیگر از دلایل به تعویق افتادن اعلام نتیجه این گزارش؛ اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه است. این اجلاس با حضور ۲۲ وزیربهداشت در کشورمان انجام می‌شود که یک اتفاق مهم در ایران است.

رئیسی گفت: در حال حاضر ۱۵ تا ۲۵ درصد از افرادی که در بسیج ملی کنترل  فشار خون شرکت کرده اند، حداقل یکبار مورد معاینه قرار گرفته‌اند، اعلام نتایج کمپین فشار خون به آبان ماه موکول شده است و ما قصد داریم تعداد ۵۰ هزار نفر از افرادی را که در بسیج ملی کنترل فشار خون شرکت کرده ‌اند مورد بررسی قرار دهیم و  تک تک این افراد در سراسر کشور ارزیابی شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون وزیر بهداشت در پایان اضافه کرد: نتایج بسیج ملی کنترل فشار خون در اختیار کارشناسان و ارزیابان بین‌المللی قرار خواهد گرفت و به زودی نتیجه نهایی کمپین پس از انجام ارزشیابی‌های داخلی و بین‌المللی اعلام می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.