درمان هپاتیت در ایران، هشتاد برابر ارزانتر شده است
به گزارش پایگاه خبری زشکان و قانون (پالنا)، رشید رمضانی با اشاره به وضعیت شیوع هپاتیت در کشور اظهار کرد: خوشبختانه با انجام اقدامات پیشگیرانه و تزریق واکسن هپاتیت ویژه متولدین جدید، وضعیت هپاتیت ایران نسبت به کشور‌های منطقه بسیار بهتر است و جزو کشور‌هایی هستیم که میزان شیوع هپاتیت در آن‌ها پایین است.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۵، تعداد ۳۲۵ میلیون نفر مبتلا به انواع هپاتیت شناسایی شده اند و خوشبختانه با تولید داروی هپاتیت در کشور، هیچ کمبودی در زمینه تامین داروی بیماران نداریم.

رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت ادامه داد: برخی افرادی که به بیماری هپاتیت مبتلا می‌شوند جزو گروه‌های آسیب پذیر هستند که به دلیل اعتیاد و یا حضور در زندان، توانایی خرید دارو را ندارند، یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت این است که دارو‌های بیماران مبتلا به هپاتیت که جزو گروه‌های آسیب پذیر هستند را تهیه کرده و رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهد.

رمضانی گفت: در گذشته، هزینه تهیه یک دوره درمانی بیماری هپاتیت حدود ۸۰ میلیون تومان بود که اکنون با تولید دارو در کشور، قیمت این دوره به کمتر از یک میلیون تومان رسیده است، وزارت بهداشت در زمینه حذف بیماری هپاتیت C، برنامه ریزی خوبی را انجام داده است و شناسایی بیماران مبتلا و درمان و مراقبت از آنها، جزو اقدامات از پیش تعیین شده برای حذف این بیماری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر ۳۲ میلیون نفر از مردم ایران واکسن هپاتیت B را دریافت کرده‌اند و البته این به معنای مصونیت در برابر این عارضه نبوده و افراد باید مراقب رفتار‌های پر خطر باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.