۱۱ درصد از جمعیت کشور بیماری دیابت دارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فاطمه قائمی گفت: ۱۱ درصد از جمعیت کشور، بیماری دیابت دارند، بیش از نیمی از بیماران مبتلا به دیابت در کشور که بالای ۵۰ سال سن دارند دچار چاقی هستند، به صورت کلی ۲۵ درصد از بیماران مبتلا به دیابت، چاق هستند.

وی افزود: چاقی خود، بیماری است، این بیماری ارتباط تنگاتنگی با دیگر بیماری‌ها همچون بیماری‌های قلبی و عروقی، پرفشاری خون، دیابت و دیگر بیماری‌های غیر واگیر دارد، به منظور کنترل بیماری‌های غیرواگیر که بسیار خطرناک و در واقع غیر قابل درمان هستند باید از چاقی، پیشگیری و در صورت ابتلا درمان شود.

مسؤول برنامه کشوری کنترل دیابت وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه چاقی، بیماری رو به افزایش  است و همراه با خود ١٩٥ عارضه را ایجاد می‌کند. ما توصیه می‌کنیم همه افراد، ورزش و فعالیت کافی داشته باشند؛ چون یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند در  بروز بیماری چاقی و دیابت پیشگیری کننده و درمانی باشد، فعالیت کافی است که متاسفانه بسیاری از کودکان ما این فعالیت را ندارند.

به گزارش فارس قائمی در پایان گفت: همچنین کودکان ما دارای رژیم غذایی سالم که همراه با ورزش انجام شود، نیستند ولی اگر رژیم غذایی و ورزش کافی باشد در بسیاری از مواقع می‌توان از بروز چاقی جلوگیری کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.