رونمایی از "سند پایش سلامت‌روان" دانشجویان علوم پزشکی کشور
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مراسم رونمایی از "سند پایش سلامت‌روان" دانشجویان علوم پزشکی کشور که صبح امروز در سالن امام جواد وزارت بهداشت برگزار شد.

در این مراسم سیماسادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشجویان با آسیب‌های اجتماعی مانند افسردگی، شکست عاطفی و اعتیاد مواجه هستند، اظهار کرد: مطالعات نشان داده است ۲۴ درصد دانشجویان، بالای خط برش هستند و از اختلالات روانی رنج می‌برند. این بیانگر آن است که باید تست‌های تخصصی برای آنها برگزار کنیم و این موضوع تحث پوشش و اخلاق حرفه‌ای با تکیه بر اداره سلامت روان محقق می‌شود.

وی افزود: پرونده‌های اخیر کمیته انضباطی بیانگر آن است که دانشجویان در کنترل خشم ضعف دارند و هر چه در اداره سلامت روان و جذب مشاوران متخصص بیشتر فعالیت داشته باشیم، نتیجه مطلوب‌تری خواهیم گرفت.

لاری گفت: سال ۸۴ دستورالعملی به اداره مشاوره ابلاغ شد که بر ایجاد تست سلامت روان دانشجویان تاکید داشت و در این زمینه دانشجویان ورودی جدید مورد پایش قرار می گیرند البته این تست دچار ضعف‌هایی بود، برای مثال ضرورت یک تست خوب برای‌ پایش‌ سلامت روان دانشجویان ورودی جدید احساس می‌شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: در آذر ۹۷ تستی مربوط به پایش سلامت روان دانشجویان در نظر گرفته شد، این تست با ۲۳ سوال، ۱۳ اختلال شایع را در دانشجویان شناسایی می‌کند، این پایش در ۲۳ دانشگاه به صورت پایلوت اجرا شد، ۴۰۷ خانم و ۶۱۰ آقا در این تست شرکت کردند که امروز از این تست رونمایی خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: اگر سالانه بتوانیم یک روانشناس بالینی را در دانشگاه جذب‌ کنیم به ارتقای سلامت روان دانشجویان کمک می‌کنیم و باید توجه داشت که حتی تمام مدیران احتیاج دارند یک مشاور روانشناس داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.