توجه به بهداشت روان در محیط‌های آموزشی اهمیت زیادی دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید حسین داوودی در مراسم رونمایی از سند پایش سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی کشور اظهار کرد: توجه به بهداشت روان به ویژه در محیط‌های آموزشی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: نگاه به سلامت روان و آرامش دل دانشجویان باید قبل از پایش سلامت روان صورت گیرد، این غربالگری زمانی صورت می‌گیرد که برخی از دانشجویان در شرایط نامساعد روحی قرار گرفته اند.

وی افزود: مشکلات روحی جوانان از دوران دانش آموزی آغاز می شود و پس از آن کنکور سبب دامن زدن به افزایش اضطراب آنها می شود، همچنین مسائلی از قبیل اعتیاد و افسردگی از دیگر آسیب ها در بین جوانان است.

داوودی گفت: شرایط محیطی و تحصیلی برای دانشجویان باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانند در محیط دانشگاه احساس آرامش داشته باشند. مسوولان دانشگاه ها باید دانشجویان را با ابزار تمرکز، تعقل، اعتماد به نفس و غیره آشنا کنند.

مدیرکل حوزه وزارتی با اشاره به یک مطالعه علمی در یکی از کشورهای جهان در زمینه شکاف طبقاتی خاطر نشان کرد: در این مطالعه عنوان شده بود که زمانی که افراد در یک محیط اجتماعی قرار می گیرند با مشکلاتی مواجه می شوند. دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه هر کدام نگاه متفاوتی دارند، بنابراین باید به این دانشجویان با یک نگاه یکسان نگریست.

به گزارش ایرنا وی در پایان اضافه کرد: دانشگاه باید محیط گفتمان باشد، باید پیش از مراجعه دانشجویان برای مشاوره به آن‌ها رسیدگی شود، در واقع  پیش از بروز مشکل‌ باید با آنها ارتباط برقرار کرد تا مشکلات به حداقل برسد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.