اولین گام در پیشگیری ارتقای سواد سلامت روان در جامعه است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حاتمی در مراسم رونمایی از "سند پایش سلامت‌روان" دانشجویان علوم پزشکی کشور در سالن امام جواد این وزارتخانه اظهار کرد: سازمان نظام روانشناسی باید به سلامت روان دانشجویان اهمیت بسیاری دهد و شرایط را برای همه اقشار جامعه مهیا کند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور ادامه داد: چالش‌های نیروی انسانی و دستمزدهای مشاوران باید حل شود، سازمان روانشناسی در خدمت وزارت بهداشت است تا هم‌افزایی لازم در راستای سلامت روان در جامعه ایجاد شود، سلامت روان در جسم سالم نهفته شده است، گروه دانشجویان در جامعه همواره در معرض‌خطر هستند، این گروه در سن استقلال طلبی قرار دارند و به دنبال هویت پایدار هستند، همچنین از نظر  شغل یابی با استرس‌هایی نیز مواجه می شوند. 

وی افزود: طرح پایش سلامت روان به صورت هدفمند صورت گرفته است، این طرح باید به سایر دانشگاه‌های کشور نیز راه یابد تا دانشجویان این دانشگاه‌ها نیز بتوانند از این طرح بهره مند شوند، آسیب های سلامت روان از مهم‌ترین تهدیدها است، بحث سلامت روان، فکر و اندیشه جوانان اهمیت بسیاری دارد. 

حاتمی گفت: بررسی‌ها حاکی از آن بوده که در برخی از شاخص‌ها وضعیت نگران کننده‌ای‌ وجود دارد، باید از علم پزشکی در راستای بهبود این وضعیت بهره گرفت، پیش از درمان باید بحث پیشگیری در اولویت باشد و پیشگیری باید از کتاب‌های درسی، خانواده و جامعه آغاز شود، اولین گام در پیشگیری، ارتقای سواد سلامت روان در جامعه است، باید در پروژه ملی تاب‌آوری سلامت در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور در پایان اضافه کرد: حدود ۵ هزار مرکز خدمات مشاوره وجود دارد که از این میان ۳ هزار مرکز زیر مجموعه سازمان بهزیستی هستند. تعداد زیادی مرکز، کلینیک و بیمارستان‌ نیز زیر نظر حوزه علمیه و ارگان‌های مختلف فعالیت می‌کنند، در حال حاضر هماهنگی لازم میان ارگان‌های مختلف وجود ندارد، باید یک هم‌افزایی در این حوزه ایجاد شود و سنجش مسائل روانشناسی در دستور کار قرار گیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.