می‌توانیم برنامه‌های وزارت بهداشت ایران را در سوریه پیاده کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نیزار الیازجی در بدو ورود به ایران با اشاره به اینکه روابط بین ایران و سوریه روابط طولانی مدت و استراتژیکی است، اظهار کرد: در این مدت ارتباط میان وزارت بهداشت دو کشور نیز وجود دارد.

وزیر بهداشت سوریه ادامه داد: از طریق کانال‌های دیپلماتیک و رسانه ها دستاوردهای ایران را در حوزه سلامت دنبال می کنیم و از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت شگفت زده و خوشحال هستیم، این نشان می دهد که وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برنامه ها و راهبرد های زیادی را در حوزه سلامت در نظر گرفته است تا بتواند به این مرحله برسد.

وی با تاکید بر زمینه روابط و همکاری بیشتر وزارت بهداشت دو کشور افزود: ما می توانیم برنامه‌های وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران را در سوریه پیاده کنیم.

الیازجی با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف سوریه گفت: در طول بحران سوریه طی هشت سال جنگ با تروریست‌ها، علیرغم وجود برخی مشکلات از طرف گروه های مسلح که مانع ارسال تجهیزات پزشکی به مناطق درگیر می شوند، خدمات بهداشتی درمانی بدون توقف در این مناطق دنبال می شود و تمام مردم چه در مناطق امن و چه در مناطق درگیر همواره این خدمات را دریافت کرده‌اند، همچنین واکسن های مورد نیاز مردم  از طریق هلال احمر به مناطق درگیر ارسال می شود.

به گزارش وب‌دا وزیر بهداشت سوریه در پایان اضافه کرد: در هر اجلاس بین المللی موضوعاتی مطرح می شود و حتماً نتایج مثبت خواهد داشت که به توان دولت‌ها برای کمک در این حوزه بستگی دارد، ما در این اجلاس به ریاست سازمان بهداشت جهانی اتکا داریم تا به دولت سوریه در رفع تحریم ها و موانع ورود تجهیزات پزشکی و دارو که نیاز مردم سوریه است، کمک کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.