توانمندی بالای ایران در حوزه خدمات اورژانس و فوریت‌های پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در راستای برگزاری شصت و ششمین نشست وزاری بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی(RC66) و به منظور آشنایی هر چه بیشتر دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت با ظرفیت های نظام ارائه خدمات فوریت های پزشکی در کشور، دکتر ریچارد برنان (Dr. Richard Brennan)، مسئول برنامه اورژانس در منطقه مدیترانه شرقی و دکتر کریستوفر هاملمان (Dr. Christoph Hamelmann)، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، در دیدار با پیرحسین کولیوند، از سازمان اورژانس کشور بازدید کردند
 
در این دیدار ضمن بازدید از مرکز دیسپچ اورژانس تهران و آشنایی با نحوه کار همکاران این حوزه، نشستی مشترک با حضور رییس، معاونین و جمعی از مدیران  اورژانس کشور برگزار و توانمندی ها و دستاوردهای عملیاتی سازمان اورژانس کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه کریستف هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، ضمن اشاره به توانمندی های نظام سلامت کشور، حجم کمک های بین المللی را در زمان سیل در مقایسه با اقدامات و توانمندی های ملی بسیار اندک برشمرد و بر لزوم همکاری های بیشتر تاکید کرد.

در ادامه ریچارد برنان مسئول برنامه اورژانس در منطقه مدیترانه شرقی، نیز ضمن اشاره به تفاوت های فراوان در ظرفیت کشورهای 22 گانه منطقه مدیترانه شرقی در حوزه خدمات اورژانس، به توانمندی بالای کشور جمهوری اسلامی ایران در حوزه خدمات اورژانس و فوریت های پزشکی اشاره و بر لزوم گسترش برنامه خدمات فوریتهای پزشکی، تیم های EMT، طب اورژانس، EOC  و MCMC، تاکید کرد.

وی خدمات ارائه شده در قالب مدیریت زلزله و سیل اخیر، مدیریت درمان سکته های قلبی "کد 247" و سکته های حاد مغری "کد 724" را تحسین برانگیز و به عنوان تجربه موفق بین المللی برشمرد و بر لزوم استفاده از توانمندی های ایران برای ارتقای کیفیت ارائه خدمات فوریت های پزشکی در منطقه مدیترانه شرقی تاکید کرد.

 مسئول برنامه اورژانس در منطقه مدیترانه شرقی پیشرفت های سازمان اورژانس کشور در زمینه تشکیل تیمهای EMT را چشمگیر برشمرد و بر آمادگی سازمان جهانی بهداشت برای ارائه مشاوره فنی اعتبارسنجی ملی و بین المللی تیم های مذکور و فراهم کردن فرصت به کارگیری بین المللی تیم های فوق، تاکید کرد.

به گزارش وب‌دا در پایان پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور، ضمن اعلام آمادگی برای گسترش همکاری های بین المللی، از مجامع بین المللی به ویژه سازمان جهانی بهداشت خواست که موضوع خدمات اورژانس و فوریت های پزشکی که با جان افراد و مرگ و زندگی مرتبط است را از لیست تحریم های یک جانبه خارج و فرصتی فراهم آورند تا بتوان با به کارگیری خدمات به روز، از جمله خرید آمبولانس، پشتیبانی آمبولانس ها و بالگرد دید در شب به گونه ای که شایسته این مردم است، به آنها خدمت رسانی کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.