توانمندی منابع انسانی ایران در عرصه سلامت بیش از اینهاست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد المنظری در نشست مراکز پژوهشی همکار با سازمان بهداشت جهانی در ایران که در دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: از همکاری های مراکز پژوهشی ایران با سازمان بهداشت جهانی قدردانی می کنم. در حقیقت توانمندی ایران و کشورهای منطقه در زمینه در اختیار داشتن منابع انسانی لازم برای پژوهش های سلامت محور بیش از چیزی است که تاکنون به کار گرفته ایم و باید در راستای به کارگیری مراکز تحقیقاتی بیشتر در ایران و دانشمندان توسط سازمان بهداشت جهانی، تلاش ها را افزایش دهیم.

مدیر کل دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: سیاست سازمان جهانی بهداشت همکاری بیشتر با مراکز دانشگاهی و پژوهشی است. تاریخ و عظمت این منطقه ایجاب می کند با تلاش های کشورهای منطقه به جایگاه اصلی و رفیع خود برسیم و این مهم با توجه به ظرفیت نیروی انسانی و مراکز دانشگاهی و پژوهشی موجود در منطقه امکانپذیر است.

به گزارش وب‌دا در نشست مراکز تحقیقاتی همکار با سازمان بهداشت جهانی در ایران ابتدا رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ارائه گزارشی از نتایج برنامه پژوهشی کوهورت در سطح کشور برای حاضران پرداخت‌ و سپس دکتر آرش رشیدیان رییس مرکز ملی تحقیقات سلامت، گزارشی از پیشرفت های پژوهشی نظام سلامت کشورمان ارائه کرد.

در این نشست دانشمندان و پژوهشگران ۱۴ مرکز تحقیقاتی همکار سازمان بهداشت جهانی از دانشگاه های علوم پزشکی کشورمان حضور داشتند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.