سالیانه ۱۸۵ میلیون بار نسخه‌نویسی بیمه سلامت انجام می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طاهر موهبتی در مراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان صدا و سیما و بیمه سلامت که در ساختمان مرکزی بیمه برگزار شد، اظهار کرد: توسعه نظام بیمه‌ای در کشور یکی از سیاست‌ها مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید در زمینه همگانی کردن بیمه اقدامات مناسبی انجام شود.
 
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: توسعه کیفی و کمی بیمه یکی از کار‌های اولویت‌دار سازمان بیمه سلامت محسوب می‌شود و متاسفانه در برخی از مناطق ما شاهد این موضوع هستیم که افراد از درآمد لازم برخوردار هستند اما دسترسی کافی به ارائه دهندگان خدمت ندارند و این موضوع برای ما خوب نیست.
 
وی افزود: در بخش سرپایی سالیانه ۱۴۵ میلیون بار بیمه شدگان به مراکز ارائه دهنده خدمت مراجعه می‌کنند، اما متاسفانه برخی از مردم فرق بین بیمه سلامت و تامین اجتماعی را نمی‌دانند و این مسئله نشان دهنده ضعف در اطلاع رسانی ما است و هرچه اطلاعات مردم بیشتر باشد مطالبه گری آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و این موضوع سبب ارتقا کیفی کار‌های ما می‌شود.
 
موهبتی گفت: رسانه ملی از ظرفیت بالایی برخوردار است و در زمینه اطلاع رسانی و افزایش سواد رسانه‌ای مردم نقش پر‌رنگی دارد و من معتقدم که صدا و سیما با ظرفیت خوبش می‌تواند باعث بهبود سطح زندگی مردم شود، سالیانه ۱۸۵ میلیون بار نسخه نویسی بیمه سلامت انجام می‌شود و این سازمان با بیش از ۴۳ هزار مرکز و ۱۲ هزار فوق تخصص و همچنین با ۱۰ هزار داروخانه قرارداد دارد.
 
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: قانون بیمه اجباری برای همگان اجباری شده است، اما مردم اطلاع کافی در این زمینه ندارد و این تفاهم نامه بین سازمان بیمه سلامت و صدا و سیما با هدف بازگو کردن مشکلات و ارتقا دانش مردم است، در حال حاضر ما به دنبال منطقی سازی رفتار‌ها هستیم. بسته‌های خدمتی در بیمه کاهش پیدا نمی‌کند و من معتقدم که افزایش مصرف دارو باعث ضرر به مردم می‌شود و فردی که سر درد دارد باید مستقیما به پزشک متخصص مراجعه کند.
 
در ادامه مراسم شهریاری معاون منابع مالی و سرمایه انسانی سازمان صدا و سیما گفت: برای ترویج احکام اسلام باید به مردم خدمات ارزشمندی را ارائه بدهیم و یکی از وظایف نظام جمهوری اسلامی در زمینه ارتقا رضایت‌مندی مردم این است که مردم از خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت و درمان رضایت کافی را داشته باشند.
 
وی اظهار کرد: ما باید در زمینه کار‌های فرهنگی اقدامات مناسبی را انجام دهیم تا کار‌های ما از راندمان بالایی برخوردار شود، در حال حاضر منابع زیادی در زمینه دارو در خانه‌ها خاک می‌خورد و اگر ما بتوانیم نظام مصرف را مدیریت کنیم منابع خوبی برای سایر بخش‌های حوزه سلامت باقی می‌ماند.
 
شهریاری گفت: آگاهی رسانی در امور فرهنگی سبب رشد و پیشرفت قابل توجهی می‌شود و من امیدوارم در سال‌های آینده آمار خوبی ارائه شود.
 
شاهرخ رامزی معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت درمراسم امضاء تفاهم نامه میان سازمان بیمه سلامت و سازمان صداو سیما گفت:  بیمه سلامت یکی از دستاوردهای نظام دربحث خدمت رسانی است، بیش از 40 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت بوده و بیمه سلامت یکی از بزرگترین سازمان های بیمه گر پایه درخدمت رسانی به 34 میلیون قشر محروم درسراسرکشور است.

وی اظهار کرد: برای آشنایی و آگاه سازی مردم از خدمات نظام و دولت دربخش سلامت به ویژه ارایه خدمات درسازمان بیمه سلامت باید از ظرفیت رسانه ها به ویژه رسانه ملی استفاده کرد، رسانه ملی به عنوان بزرگترین مجموعه دانشگاهی و جامعه انسان ساز نقش مهمی در آشنایی مردم از خدمات دولت درحوزه سلامت دارد.

رامزی گفت: رسانه ملی به دلیل ارتباط گسترده با تمام اقشار جامعه  نقش مهمی درکاهش نرخ  بیماری ها، ارتقا فرهنگ زندگی، بهبود روش زیستن و افزایش نشاط اجتماعی دارد، خوشبختانه سازمان صدا و سیما دراین بخش اقدامات مناسبی انجام داده وامیدواریم تعامل میان بخش سلامت کشور با رسانه ملی درکاهش مشکلات بهداشتی و درمانی مردم نقش موثری ایفا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت در پایان اضافه کرد: بیمه سلامت با 5 هزار پرسنل درسراسر کشور و قرارداد با 44 هزار مجموعه خدمت رسان ، 40 میلیون بیمه شده را تحت پوشش دارد، لذا امیدواریم با امضاء این تفاهم نامه بتوان دربرداشتن گام های موثر درآشنایی با خدمات بیمه سلامت حرکت کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.