با اجرای سند جامع خدمات سلامت، داروخانه‌ها خدمت‌محور می‌شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی زارعی گفت: داروسازان مستقر در داروخانه‌ها در دسترس‌ترین عضو تیم درمانی هستند که در هر زمان آماده ارائه خدمات دارویی و درمانی به بیماران و مراجعه کنندگان هستند، علاوه بر در دسترس بودن، یکی از مهم‌ترین وجه ممیزه داروسازان با دیگر همکاران تیم درمانی را می‌توان در پذیرش بدون وقت قبلی و هزینه دانست.

رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران با اشاره به توسعه نقش‌های خدماتی داروسازان در داروخانه‌ها افزود: داروسازان می‌توانند پرچمدار نقش مراقبتی و پایش سلامت باشند، البته نه جایگزین پزشک درمان‌گر، بخشی از  اهداف اجرایی سند جامع خدمات سلامت در داروخانه‌ها ممانعت از مداخلات غیرضروری و پر هزینه بعضی درمانگران برای نظام سلامت کشور و کاهش بار مالی بر دولت و بیمه‌ها است.

وی افزود: تدوین این سند جامع خدمات سلامت در داروخانه‌ها مبتنی بر اسناد و پروتکل‌های درمانی دارویی کشورهای توسعه یافته و خصوصا سازمان بهداشت جهانی (WHO) است که تلاش کرده‌اند برای داروسازان در حوزه سلامت، مفیدترین ظرفیت‌ها را محاسبه، تعریف و عملیاتی کنند تا به این ترتیب از ظرفیت و پتانسیل علمی و حرفه‌ای داروسازان در جهت توسعه شاخص‌های سلامت و ارتقای کیفیت زندگی مردم استفاده شود.

زارعی تاکید کرد: در اکثر کشورها، سال‌هاست که‌ داروسازان در حال ارائه خدمات نوین دارویی درمانی هستند و داروخانه‌ها به سمت خدمات محور شدن رفته‌اند. داروسازان در حال حاضر در سایر کشورها خدماتی بیش از مفاد سند مطروحه، ارائه می‌دهند.

به گزارش ایسنا عضو هیت مدیره انجمن داروسازان ایران در پایان اضافه کرد: برای اجرای کامل مفاد سند لازم است داروسازان آموزش‌های لازم را ببینند و تا بالاترین سطح علمی بتوانند در خدمت رسانی به بیماران و مردم عمل کنند، آمارها نشان می‌دهد که نقش داروسازان در بهبود شاخص‌های نظام درمانی بی‌بدیل است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.