دلالان در عرصه توریسم درمانی یک آفت هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهنام عباسیان با اشاره به این که در تمام کشورهای توسعه یافته به توریسم درمانی به عنوان یک صنعت درآمد زا نگریسته می شود؛ بیان کرد: پزشکی ایران از توان و ظرفیت بالایی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به گردشگران سلامت برخوردار است اما وجود دلالان و عدم توجه از سوی سازمان های مربوطه موجب شده تا سهم ایران از گردشگری سلامت بسیار ناچیز باشد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: اگر نظام سلامت و در راس آن وزارت بهداشت پایگاههای اطلاعاتی خوبی را در زمینه توریسم درمانی ارائه کند و با همکاری وزارت امور خارجه و سازمان نظام پزشکی اقدام به ایجاد دهکده های سلامت به منظور ارائه خدمات گردشگری سلامت داشته باشد، می توان درآمد خوبی را به سیستم بهداشتی و درمانی کشور تزریق کرد.

وی با اظهار تاسف از این که وزارت بهداشت شفاف سازی های لازم را در این زمینه انجام نداده است، افزود: ایران از نظر شرایط اقلیمی و اجتماعی پتانسیل های لازم را در جذب گردشگر سلامت دارد و با ایجاد پایانه های سلامت در مناطق مرزی می توان به صورت قانونمند ، توریسم سلامت جذب کرد.

عباسیان گفت: وزارت بهداشت با همکاری وزارت امورخارجه و سازمان نظام پزشکی به عنوان متولی تعرفه گذاری در عرصه توریسم درمانی می تواند از پتانسیل بخش خصوصی در این عرصه استفاده کرده و با جذب توریسم سلامت علاوه بر نشان دادن ظرفیت و توان بالای پزشکان ایرانی ، مبالغ قابل توجهی را به نظام سلامت تزریق کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در پایان اضافه کرد: وجود دلالان در عرصه توریسم درمانی یک آفت است، سازمان نظام پزشکی به عنوان متولی بخش خصوصی می تواند به این موضوع ورود کرده و با همکاری و هماهنگی اداره گردشگری وزارت بهداشت ، مجاری قانونی را برای ورود گردشگران سلامت مهیا کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.