سیستم خانه‌های بهداشت ایران در آمریکا الگوبرداری شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد آسایی با بیان این مطلب افزود: روز گذشته استقبال بسیار خوبی از همایش پیاده روی در حاشیه این اجلاس بین المللی انجام شد که نشان دهنده اهمیت دادن ایران در زمینه سلامت و کنترل عوامل خطر است. در نتیجه مردم اطلاع پیدا می‌کنند که وزارت بهداشت در این زمینه حساس است و اطلاع رسانی می‌کند.

ریيس کمیته فنی شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی ادامه داد: وزارت بهداشت از حضور کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی نهایت استفاده را می‌کند و جلسات مختلفی با حضور این دانشمندان جهانی برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۹ کشور در این اجلاس حاضر شدند و فقط کشورهای عربستان سعودی، بحرین و مراکش حضور پیدا نکردند. کارشناسان بقیه کشورهای منطقه مدیترانه شرقی حاضر هستند و از این فرصت می‌توان به خوبی استفاده کرد.

آسایی گفت: سیستم خانه‌های بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی اولیه ایران حتی در آمریکا هم الگوبرداری شده است و این مسائل را می‌توان به جهان نشان داد و جایگاه ایران را مطرح کرد. بازدید دکتر تدروس از یک مرکز بهداشت در تهران یک ساعت و نیم طول کشید و حتی گفت که چیزهای زیادی یاد گرفته است که این موضوع برای ایران افتخار محسوب می‌شود.

به گزارش وب‌دا رییس کمیته فنی شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی در پایان اضافه کرد: در پایان این اجلاس، بیانیه‌ای با عنوان "بیانیه تهران" منتشر می‌شود که در تاریخ سازمان جهانی بهداشت ماندگار خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.