مجوز جذب ۲ هزار عضو هیات علمی اخذ شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، باقر لاریجانی با اشاره به جایگاه اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی در ارتقای آموزش عالی سلامت، گفت: ارتقا و توانمندسازی بدنه هیات علمی نظام سلامت یکی از اهداف مهم در برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: جلب مشارکت اعضای هیات علمی دانشگاهها در اجرای این بسته ها یکی از ارکان اصلی است که برای ایجاد تحول در آموزش عالی سلامت باید مدنظر قرار گیرد و تنها با مشارکت همکاران محترم هیات علمی است که می توان امید داشت این برنامه ها در بدنه دانشگاهها نهادینه شود.

وی افزود: تربیت نیروی انسانی حوزه علوم پزشکی باید براساس نیازهای واقعی جامعه صورت گیرد و حتی لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا نیروی انسانی هر منطقه از کشور متناسب با نیاز بومی همان منطقه تربیت شود، بر همین اساس سند برآورد نیروی انسانی مورد نیاز کشور در حوزه علوم پزشکی تدوین شده و این سند برای تمامی کلان مناطق آمایشی نیز در دست تدوین است.

لاریجانی به احصای ماموریت های ویژه حوزه آموزش علوم پزشکی از اسناد بالادستی کشور اشاره کرد و گفت: غالب این ماموریت ها مرتبط با توسعه علمی کشور در علوم بین رشته‌ای و حوزه های بومی مورد نیاز، برای تامین نیازهای جامعه و همچنین حرکت به سمت مرجعیت علمی است. این ماموریت ها باتوجه به ظرفیت ها و نیازهای مناطق آمایشی و دانشگاه های علوم پزشکی به آن ها سپرده شده است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: بدنه هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی لازم است برای پاسخگویی به این نیازها هم به لحاظ کمی و هم کیفی تقویت شود گفت: طبق برآوردها ضروری است تا در سال های آتی، متناسب با شرایط کشور حدود ۱۰ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور جذب شوند، که امیدواریم با حمایت نهادهای بالادستی این هدف محقق گردد.

وی اظهار کرد: در سال جاری مجوز جذب حدود ۲ هزار عضو هیات علمی اخذ شده که به زودی فرایند جذب در دانشگاه های علوم پزشکی آغاز می شود، همانطور که ذکر شد اعضای هیات علمی می بایست در دانشگاه های علوم پزشکی متناسب با ظرفیت جذب دانشجو، نیازهای بومی  و مأموریت های ویژه دانشگاه جذب شوند، بر همین اساس چارچوب نقشه جامع اعضای هیات علمی حوزه علوم پزشکی تدوین و به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

به گزارش وب‌دا لاریجانی در پایان اضافه کرد: دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس شاخص های ذکر شده در این چارچوب و برآورد وضعیت دانشگاه در این شاخص ها با هماهنگی مرکز امور هیات علمی و تیمی که به منظور تدوین نقشه اعضای هیات علمی دانشگاه ها در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت تشکیل شده این نقشه را تدوین می کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.