ایران برای رسیدن به اهداف پوشش همگانی سلامت تعهد سیاسی دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن اسدی لاری با اشاره به برگزاری اولین روز از شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی، اظهار کرد: علاوه بر مباحثی که در نشست های اجلاس مطرح می شود، نشست های دو جانبه و چندجانبه بین وزرای بهداشت کشورها برگزار می‌شود که بسیار حائز اهمیت است، وزیر بهداشت کشورمان نیز با وزرای بهداشت دیگر کشورها و روسای سازمان بهداشت جهانی توافقات خوبی داشته است. 
 
وی افزود: کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، لیبی و برخی کشورهای دیگر نیازمندی خود به تجارب و کمک‌ های فنی و تخصصی ایران در زمینه های مختلف اعم از بهداشت، زیرساخت نظام سلامت، بیمه همگانی، دارو، تجهیزات پزشکی، پژوهش و آموزش را اعلام کرده اند و دلیل آن، سرآمدی ایران در زمینه موضوعات فوق، در منطقه و فرامنطقه است.
 
دبیر شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی ادامه داد: سیستم بهداشت و درمان ایران نیز نیازمند تجارب سایر کشورهاست، تا زمانی که کمک های دو جانبه و چند جانبه نباشد، فائق آمدن بر بیماری ها و مشکلات در حوزه سلامت ناکارآمد خواهد بود.
 
اسدی لاری گفت: در زمینه موضوعات دوجانبه با سازمان جهانی بهداشت و یونیسف که برای اولین بار مدیران منطقه ای این دو سازمان در یک اجلاس منطقه‌ای حضور دارند، توافقات خوبی صورت گرفته است، آنها از بخش‌ های مختلف از جمله یکی از مراکز بهداشتی و درمانی شهر تهران بازدید کرده و اقدامات ایران در حوزه سلامت را تحسین کردند، یکی از مهمترین موضوعاتی که سازمان جهانی بهداشت روی آن کار می‌کند و در تمام دنیا و اجلاس ها مطرح می‌شود، این است که سلامت یک انتخاب سیاسی است.
 
به گزارش وب‌دا وی در پایان اضافه کرد: در جمهوری اسلامی ایران از حدود ۳۵ سال پیش شبکه های بهداشتی درمانی در کشور توسعه پیدا کرد و این موضوع از افتخارات ما محسوب می‌شود و تمام کسانی که از نظام مراقبت‌ های اولیه سلامت ایران بازدید می کنند نیز به آن افتخار می کنند. همچنین، این موضوع مورد تایید مدیران و کارشناسان عالی‌رتبه سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته و دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز در سخنرانی امروز خود به آن اشاره کرد که جمهوری اسلامی ایران تعهد سیاسی ویژه‌ای برای رسیدن به اهداف پوشش همگانی سلامت دارد و به طور قطع، سریع تر از سایر کشورها به تعهدات خود خواهد رسید.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.