سازمان تامین اجتماعی ۹۵۰ میلیارد تومان به ما بدهکار است
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباسعلی کریمی در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ که در دانشگاه تهران و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: آقای حسن روحانی من امروز که به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در اینجا ایستاده‌ام،  ۱۱ ماه پیش برای یکی از شرکایم کار کردم. این شریک خوش قول به نام "تامین اجتماعی" ۹۵۰ میلیارد تومان به من بدهکار است که ۵۰۰ میلیون تومان از آن پول دارو و تجهیزات پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: قانون من در دانشگاه علوم پزشکی تهران این است که هیچ مریضی از بیمارستان بیرون نرود و این موضوع هم ربطی به امروز ندارد. ۳۱ سال پیش که من در همدان رئیس یک بیمارستان بودم، در آنجا هم اعتقاد من این بود که مریض نباید به دلیل تجهیزات پزشکی از بیمارستان برود.

وی افزود: ولی ما ۵۰۰ میلیارد تومان پول دارو و تجهیزات از این شریک خوش قول، خوش گفتار، گریزپا و غیر قابل رؤیت به نام "تامین اجتماعی"طلب داریم. شما راه‌حلی به ما بگویید که چطور مریض را از بیمارستان بیرون نفرستیم. بازهم نمی‌فرستیم، ولی مقداری به ما کمک کنید که این شریک ما که دیگر از واژه بدقول برای آن استفاده نمی‌کنم، کمی خوش قول‌تر شود، ما نیز در دانشگاه قول می‌دهیم که نگذاریم مشکلاتی برای مردم و کشور به وجود آید.

به گزارش ایسنا در مراسم آغاز سال تحصیلی که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، حسن روحانی رییس‌جمهوری، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سعید نمکی وزیر بهداشت و خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور حضور داشتند.

در این مراسم دو نفر از نمایندگان دانشگاه که از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران بودند، طی سخنانی گله‌های خود را در حوزه‌های آموزشی و اشتغال دانشجویان و چالش‌هایی که دانشجویان با آن سرو کار دارند، ارائه کردند.

در این مراسم همچنین از برترین‌های آزمون سراسری تقدیر شد که بر اساس اسامی اعلام شده پنج نفر از برترین‌های آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ در گروه علوم ریاضی، پنج نفر از برترین‌های آزمون علوم تجربی، پنج نفر از حوزه علوم انسانی، سه نفر از گروه هنر و سه نفر از زبان‌های خارجی مورد تقدیر قرار گرفتند. علاوه بر آن نفرات اول سهمیه ایثارگران آزمون ۱۳۹۸ نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

در ادامه‌ این مراسم همزمان با آغاز سخنرانی رییس جمهور تعدادی از اعضای تشکل‌های دانشجویی خطاب به رییس جمهور تاکید کردند: نمایندگان دانشجویان که سخنانی را ایراد کردند، برگزیده تشکل‌های دانشجویی نبودند و درخواست داشتند تا رییس‌جمهور اجازه دهد تشکل‌های دانشجویی سخنانی را با وی داشته باشند. رییس جمهور نیز تاکید کرد که روز ۱۶ آذرماه نیز به این امر اختصاص خواهد یافت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.