هنوز دستورالعمل استفاده از استارتاپ‌ها در حوزه سلامت ابلاغ نشده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان‌بابایی درباره فعالیت‌های استارتاپی در حوزه سلامت،‌ گفت: ما دستورالعمل نحوه کار استارتاپ‌ها در حوزه سلامت را تدوین کرده‌ایم، اما هنوز این دستورالعمل ابلاغ نشده است. اکنون در حال انجام کارهای حقوقی این دستورالمعل هستیم و به محض پایان کار آن را ابلاغ می‌کنیم.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: معتقدیم که استارتاپ‌ها در حوزه سلامت می‌توانند کار مردم را بسیار تسهیل کنند، اما تا زمانیکه این استارتاپ‌ها ثبت نشده، قانون‌مند نشده‌اند و شرکت‌هایشان در وزارت‌ بهداشت ثبت نشده باشند، ارائه خدمت سلامت از سوی آن‌ها خلاف است؛ زیرا ما نمی‌دانیم چه اتفاقی در خانه مردم می‌افتد. همه افراد و مراکزی که می‌خواهند خدمات استارتاپی در حوزه سلامت ارائه کنند، باید حتما از وزارت بهداشت مجوز دریافت کرده و دارای کد شناسه باشند تا ما بتوانیم کارشان را رصد کنیم.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر هر کس این اقدامات را انجام می‌دهد، بدون مجوز بوده و ما با آن برخورد می‌کنیم. البته یک مورد تخلف در تهران و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره اتفاق افتاد که برخورد قانونی با آن انجام شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.