قیمت خدمات درمانی و هتلینگ در ایران پایین است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان بابایی در حاشیه شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه حوزه بهداشت ایران در منطقه همواره پیشرو بوده است و جذابیت های زیادی برای کشورهای منطقه دارد افزود: در حوزه درمان هم با وجود برخی پیشرفت ها همچنان بازار سلامت و درمان ایران برای کشورهای منطقه ناشناخته است. مثلا ایران در زمینه پیوند پیشرو است و بالاترین میزان پیوند کبد را به ازای هر بیمارستان در جهان داریم. فقط در شیراز سالانه 700 پیوند کبد انجام می شود و چند سال است که مقام نخست پیوند را در جهان در اختیار داریم.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در زمینه پیوند مغز استخوان، 19 مرکز در کشور داریم که در منطقه بی نظیر است. همچنین خدماتی که در حوزه قلب و عروق ارائه می شود، همین وضعیت را دارد. چندین مرکز و بیمارستان بزرگ قلب و عروق در کشور داریم. برای پیوند مغز و استخوان بیمارستان شریعتی و برای خدمات قلب و عروق هم مرکز قلب تهران و هم بیمارستان شهید رجایی را داریم. 

وی افزود: اگرچه هم اکنون بیماران زیادی از کشورهای منطقه مانند عراق برای استفاده از زیرساخت های درمانی به ایران مراجعه می کنند اما باید اذعان کرد که پتانسیل ها و ظرفیت های ایران در حوزه درمان بسیار بیشتر از این است و این ظرفیت ها هنوز برای کشورهای منطقه ناشناخته مانده است.

جان بابایی گفت: قیمت خدمات در ایران پایین است و حتی قیمت هتلینگ و رفت و آمد در ایران نیز نسبت به سایر کشورهای منطقه پایین تر است که این وضعیت کاملا برای بیماران خارجی جهت مراجعه به ایران ترغیب کننده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه شرکت های تسهیل گر گردشگری سلامت را به منظور ارتقای گردشگری سلامت راه اندازی کرده ایم اظهار کرد: حدود 19 شرکت در این زمینه راه اندازی شده که کارشان بیماریابی از کشورهای منطقه است و خدماتی مانند حمل و نقل و پیگیری کارهای بیماران در ایران را انجام می دهند.

به گزارش وب‌دا وی در پایان اضافه کرد: بازار سلامت ایران می تواند بازار اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد چرا که بازار سلامت محدود به صرفا حوزه سلامت نیست و حوزه هایی مانند حمل و نقل، هتلینگ، رستوران ها و ... را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد. اگر بازار سلامت رونق بگیرد، بسیاری از این حوزه ها نیز رونق می گیرند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.