یک چهارم مردم ایران کمردرد مزمن دارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رامین کردی گفت: در طول یک سال گذشته هم در کشور، حدودا از هر چهار نفر، یک نفر بیشتر از سه ماه کمردرد داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مطالعه دیگری که در تهران با همکاری شهرداری تهران انجام شده است اشاره کرد و گفت: نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که ۳۳ درصد مردم تهران کمردرد دارند، اگر مردم تهران سوال شود که در ۲۴ ساعت گذشته کمردرد داشته‌اید یا نه؟ از هر سه نفر، جواب یک نفر مثبت است.

وی افزود: شیوع گردن درد هم در کشور و هم در تهران، مقداری از کمرد درد کمتر است اما این دو بیماری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، مطالعات نشان داد که عارضه کمردرد در کشور در حال افزایش است و هم اکنون مشکل کمردرد در ایران به اندازه کشورهای غربی است.

کردی درباره راهکارهای مهم مقابله با کمردرد تصریح کرد: ورزش و آموزش صحیح، دو راهکار اصولی برای کاهش کمرد درد است و افراد مبتلا به این عارضه با افزایش فعالیت‌های بدنی، می‌توانند از شدت کمردرد کم کنند، افرادی که روزی نیم تا یک ساعت فعالیت متوسط بدنی از جمله راهپیمایی دارند میزان کمردرد در آنان نصف می‌شود به عبارتی، این افراد نصف سایر افراد به کمردرد مبتلا می‌شوند.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از ورزش‌های مفید برای کاهش کمردرد را کوهپیمایی عنوان کرد و افزود: افرادی که فقط یک روز در هفته و آن هم فقط چند ساعت کوهپیمایی می‌کنند، از میزان کمردردشان کاسته می‌شود.

به گزارش ایرنا وی در پایان درباره تاثیرات مصرف سیگار و قلیان و ایجاد مشکلات دیسک کمر گفت: هرچند دیسک کمر، رگ خونی ندارد اما رگ‌های بسیار کوچکی در اطراف آن وجود دارد و سیگار و قلیان همانطور که راه رگ‌های قلب و عروق را می‌بندند، رگ‌های دیسک را هم مسدود می‌کنند و مصرف‌کنندگان این مواد دخانی، مشکلات دیسک بیشتری دارند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.