بیش از ۴ هزار نمونه خون بند ناف با استاندارد‌های بالا در سازمان وجود دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی‌اکبر پور فتح‌ الله اظهار کرد: نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ نمونه خون بند ناف با استاندارد‌های بالا در سازمان انتقال خون ایران نگهداری می‌شوند.

وی افزود: در سازمان انتقال خون ایران دارای بانک خون بند ناف نوزاد هستیم که از ۵ مرکز زنان و زایمان خون بند ناف با رضایت والدین جمع آوری و با استاندارد‌های سختگیرانه‌ای این خون‌های بند ناف را نگهداری می‌کنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: خون بند ناف برای درمان برخی بیماری‌های صعب‌العلاج مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیماران صعب العلاجی که نیاز به استفاده از این خون‌های بند ناف داشته باشند و سازگاری لازم بین سلول‌های خون بند ناف و فرد بیمار وجود داشته باشد از خو‌ن‌های بند ناف برای درمان فرد استفاده می‌شود.

پورفتح اله در پایان گفت: تاکنون ۳۰ مورد خون بند ناف با سازگاری نسجی داشته‌ایم و به عبارتی ۳۰ بیمار به کمک بند ناف‌های ذخیره شده درمان شده‌اند، نگهداری خون بند ناف در سازمان انتقال خون ایران به صورت رایگان انجام می‌شود و در صورتی که خود فرد به سلول‌های آن نیاز پیدا کند می‌توان از بانک خون بند ناف برای نجات جان فرد در بزرگسالی کمک گرفت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.