برگزاری نشست بررسی عوامل موثر بر تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر اساس ماده ۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مکلف به تهیه سالانه فهرست کالاها خدمات و اقدامات آسیب‌رسان به سلامت و اعلام به دستگاه‌های مربوطه به منظور منع تبلیغات است.

این فهرست توسط کارگروه ویژه این امر در وزارت بهداشت با حضور افراد ذی‌ربط، تهیه و در اسفند هر سال به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ می‌شود.

نخستین دستور کار نشست بررسی عوامل موثر بر تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت، فرآیند تبلیغ یک کالا و نحوه نظارت بر آن بررسی وضعیت تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت از رسانه‌های عمومی، توسط دکتر عزیزالله زرگران، از انستیتو تحقیقات تغذیه، بود.

سپس گزارشی از فرآیند تبلیغ محصولات از سوی سازمان صدا و سیما توسط عباس مهدوی‌مهر ارایه شد و در ادامه نیز مسعود اسعدی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرآیند صدور مجوز تبلیغ محصولات را ارائه داد.
 
به گزارش وب‌دا در پایان پس از بحث و تبادل نظر در خصوص چالش‌ها و راه‌کارهای تبلیغات کالاها و خدمات مرتبط با سلامت، دکتر دل‌پیشه به جمع بندی مباحث مربوطه پرداخت، این نشست امروز، دوشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۸، با حضور نمایندگان بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

پایان پیام/

مطالب مشابه