۱۳۰۰ میلیارد تومان بدهی، دانشگاه را زمین‌گیر کرده بود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد آقاجانی در مراسم تکریم و معارفه روسای قبلی و فعلی این دانشگاه با اشاره به برنامه‌های انجام شده در دوران تصدی مدیریتش در این دانشگاه اظهار داشت: در این دانشگاه با تراکم نیروی انسانی رو به رو بودیم، ضمن اینکه پایین بودن بهره‌وری در منابع انسانی، فیزیکی و مالی چشمگیر بود و 1300 میلیارد تومان بدهی، دانشگاه را زمین‌گیر کرده بود.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: افت آموزشی علمی دانشگاه در مقایسه با دانشگاه‌های مشابه و حتی دانشگاه‌های تیپ 2 وجود داشت، ضمن اینکه 12 دانشکده و 14 هزار دانشجو این دانشگاه فاقد پردیس مرکزی بودند، در طی سه دهه فعالیت این دانشگاه نتوانسته بودیم یک بیمارستان جدید دانشگاهی در آن بسازیم و بیمارستان‌های دیگر نیز فرسوده و قدیمی است.

وی با اشاره به ضعف مدیریت بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه به دلیل فقدان نظام اطلاعاتی و سنتی افزود: اصلاح ساختار منابع انسانی، مالی، فیزیکی و بهبود فرایندهای آموزشی در دستورکار قرار گرفت.

آقاجانی از طراحی و اجرای سیستم مدیریت هوشمند بیمارستانی در بیمارستان‌های تحت پوشش این بیمارستان خبر داد و گفت: در این سیستم تمام اطلاعات بیماران و فعالیت‌های پزشکی در هر لحظه قابل کنترل است و پرونده الکترونیک بیماران تکمیل شده و کلیه مراحل درمانی به صورت آنلاین در دانشگاه قابل مشاهده است، این مدل اطلاعات پزشکی و مدیریتی ارائه شده در این دانشگاه تاکنون در کشور اجرا نشده است،‌14 دانشگاه علوم پزشکی دیگر منتظر استقرار این سیستم هستند.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شاخص‌های دیگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دوران تصدی خود خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی، بهبود 21 درصدی اقتصاد بیمارستان‌ها به همراه کاهش 15 درصدی هزینه‌های داروها و لوازم تجهیزات پزشکی از دستاوردهای خوب این دانشگاه بوده است.

وی اظهار کرد: در طول 25 ماه فعالیت به طور متوسط 25 مرحله کارانه به پزشکان و پرستاران پرداخت شده است، ضمن اینکه از ستاد تا محیط دانشکده و بیمارستان در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است، بدهی این دانشگاه از 1300 میلیارد تومان به 800 میلیارد تومان رسیده است، برای توسعه دانشگاه اقدام به خرید شهرکی به مساحت 44 هکتار از وزارت دفاع در میدان نوبنیاد کرده‌ایم.

آقاجانی تصریح کرد: 300 میلیارد تومان برای پرداخت اولین قسط این مجموعه از بانک وام گرفته شده و در حساب دست‌ نخورده‌ای آماده پرداخت به وزارت دفاع است، ضمن اینکه ستاد مرکزی دانشگاه در این مجموعه مستقر می‌شود، در این مجموعه بیمارستان هزار تختخوابی ساخته می‌شود که اعتبار آن را شورای اقتصاد تصویب کرده است، ضمن اینکه پروژه 700 تختخوابی بیمارستان شهدای تجریش نیز با پیشرفت 75 درصدی در حال انجام است و به عنوان اولین بیمارستان جامع دانشگاهی سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: زمینی به مساحت 4 هکتار در مجاورت اتوبان شهید بابایی برای توسعه دانشگاه از سازمان زمین شهری خریداری شده ضمن اینکه توانسته‌ایم بودجه عمرانی این دانشگاه را امسال 4 برابر کنیم.

وی با اشاره به اقدامات دیگر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: یکی از مشکلات بیمارستان‌های دانشگاهی نداشتن آزمایشگاه پیشرفته است. برنامه‌ای طراحی شد تا تمام آزمایشگاه‌ها با تکنولوژی رباتیک فعالیت کنند. در نتیجه ساختمانی در حال ساخت است و تا پایان سال افتتاح خواهد شد و ما به قطب پیشرفته آزمایشگاهی تبدیل می‌شویم.

آقاجانی با اشاره به برنامه‌های آموزش پزشکی در این دانشگاه گفت: به دلایل مختلف شاهد افت آموزشی پزشکی در این دانشگاه بوده‌ایم، لذا نقشه تمایز دانشگاه برای نخستین بار ترسیم شده و نیز نقشه جذب هیات علمی نیز تهیه شده است، بیش از 300 نفر عضو هیات علمی جوان به دانشگاه اضافه شده است، در آزمون برد تخصصی سال جاری نه تنها از زیر خط متوسط کشور خارج شده‌ایم، بلکه 21 درصد نیز رشد داشته‌ایم.

به گزارش فارس رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان از رشد 36.5 درصدی کمی در تولیدات علمی و رشد 41.5 درصدی کیفی خبر داد و افزود: به سرانه سه مقاله به ازای هر عضو هیات علمی رسیده‌ایم، ضمن اینکه رشد 30 درصدی در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌ایم و با دو دانشگاه صنعتی نیز قرارداد همکاری داریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.