کم‌تحرکی عاملی مهم در بروز سرطان سینه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی قنبری مطلق در پنجمین پویش ملی سرطان پستان در بیمارستان امام خمینی ( ره) به عوامل ابتلا به سرطان پستان اشاره کرد و گفت: یکی از عواملی که در بروز سرطان از جمله پستان بسیار تاثیرگذار است، کم تحرکی است.

رئیس اداره سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: اثبات شده که کم تحرکی سرطان پستان را افزایش می دهد، مطالعه ای در ایران انجام شده نشان می دهد که اصلاح کم تحرکی بیشترین نقش را در کاهش بروز سرطان و مرگ و میر ناشی از آن دارد.

وی افزود: حدود ۶۵ درصد ایرانی ها به اندازه کافی تحرک بدنی ندارند، این در حالی است که افزایش تحرک بدنی به هر نسبتی احتمال بروز سرطان را کاهش می دهد، افزایش وزن عامل دیگری در ابتلا به سرطان پستان است، حدود ۶۵ درصد زنان ایرانی افزایش وزن دارند.

قنبری مطلق گفت: مصرف سیگار نیز در ابتلا و افزایش به سرطان از جمله پستان نقش زیادی دارد، آلودگی هوا هم در بروز سرطان موثر است اما احتمالا نقش و اهمیت آن نسبت به عوامل دیگر کمتر است، معاینات دوره ای در پیشگیری و تشخیص زودهنگام نقش زیادی دارد که معاینه هم توسط خود زنان و هم از سوی پزشکان قابل انجام است.

رئیس اداره سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در بررسی انجام شده در وزارت بهداشت نشان می دهد که از هر ۱۰۰ نفری که به سرطان پستان مبتلا می شوند حدود ۸۰ نفر زنده می مانند، این موضوع نشان می دهد که سرطان پستان درمان پذیر است.

به گزارش ایرنا وی در پایان اضافه کرد: در ۱۰ سال گذشته با افزایش آگاهی عمومی و انجام روش های تشخیص زودهنگام ، تشخیص سرطان پستان در ایران بهتر شده و بقای عمر بیماران افزایش یافته است، بین ۱۳ هزار تا ۱۴ هزار نفر سالانه در کشور به سرطان پستان مبتلا می شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.