تغذیه کودکان مبتلا به سرطان، قوانین و الزامات خاص خود را دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا قاسمی در خصوص برگزاری اختتامیه پویش جهانی کودک سالم، گفت: انجمن خوراک و نوشیدنی ایران تصمیم گرفت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جامعه مدنی به خصوص محک که یکی از مورد اعتمادترین نهادهای مردم‌نهاد در حوزه کودکان است، نسبت به رشد و توسعه فرهنگ تغذیه سالم در این قشر اقدام کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن خوراک و نوشیدنی ایران با اشاره به شرایط خاص تغذیه کودکان مبتلا به سرطان و رعایت الزاماتی نظیر عدم امکان آوردن غذای پخته به داخل محک افزود: این قوانین برای تغذیه کودکان مبتلا به سرطان بسیار لازم است و برگزاری کارگاه آموزشی ما نیز با رعایت این موارد برگزار شده است.

وی افزود: در این پویش، مواد غذایی که انتخاب شده‌اند، نماد تازگی و مغذی بودن برای کودکان هستند و برای طبخ غذا به صورت تازه به این کارگاه آموزشی آوردیم که برای رشد کودکان و همچنین تقویت سیستم دفاعی آنها مفید است.

به گزارش مهر قاسمی در پایان گفت: ارائه خدمات همه جانبه به کودکان مبتلا به سرطان در مسیر درمان یکی از مهم ترین اهداف موسسه محک است و در زمینه تغذیه کودکان که زیر مجموعه این خدمات قرار دارد تاکنون موفق به کسب استاندارد HACCP از آلمان شده است، این استاندارد به معنای یک روش مدون و مشخص برای تجزیه و تحلیل خطرات ایمنی مواد غذایی و اقدامات کنترلی مورد نیاز است.  

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.