قانون پذیرش سهمیه‌های پزشکی باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد نعیم امینی فرد درباره موضوع صندلی فروشی در دانشگاه‌ها علوم پزشکی و جا به جایی فرزندان هیئت علمی دانشگاه‌ها اظهار کرد: پیرامون این موضوع هجمه‌های بسیاری شکل گرفت که بسیاری از آن‌ها اساس و بنیادی ندارد.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در نخستین جلسه کمیسیون بهداشت پس از تعطیلات معاون آموزشی وزارت بهداشت برای توضیح در مورد صندلی فروشی و بررسی مسائل سهمیه‌های پزشکی به کمیسیون خواهد آمد.
 
وی افزود: بر اساس گزارشی ظرف ۲ سال حدود یک هزار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از خدمات بهره بردند و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر منتقل شدند همچنین تعداد محدودی از خدمات دریافتی به شکل تغییر رشته بوده است.

امینی فرد درباره سهمیه‌های پزشکی گفت: قانون پذیرش داوطلبان با سهمیه به ویژه در رشته‌های پزشکی باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد، بیشتر اعتراض‌ها به سهمیه ایثارگران و جانبازان بوده، اما باید توجه داشت که مشکل ما در توزیع نیروی انسانی است از طرفی امسال ۳۰ درصد پذیرش در رشته پزشکی افزایش پیدا کرده بدون آنکه تعهدی از دانشجویان برای خدمت گرفته شود، سهمیه مناطق محروم برای آن ایجاد شده است تا نیروی مورد نیاز در مناطق محروم را از داوطلبان همین مناطق جذب کنیم.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان درباره موضوع جابه جایی فرزندان هیئت علمی دانشگاه‌ها و تغییر رشته به پزشکی اظهار کرد: در همه دانشگاه‌ها به اعضای هیئت علمی خود خدماتی می‌دهند، در کشور ما یکی از خدمات جا به جایی فرزندان هیئت علمی دنشگاه‌ها از دانشگاهی به دانشگاه دیگر با کسب ۹۲.۵ درصد نمره است از طرفی موضوع جا به جایی رشته‌ای نیز وجود دارد که به نظر من باید در مورد جا به جایی رشته‌ای بازنگری صورت گیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.