نخستین نشست کمیته ملی بررسی محصولات و فرآورده‌های تراریخته برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی دل‌پیشه با اشاره به جایگاه دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، مبتنی بر سیاستگذاری برای ارتقای سلامت و امنیت غذایی و سلامت مواد غذایی صادراتی و وارداتی گفت: این نشست با توجه به استفاده و بهره‌برداری روزافزون از محصولات و فرآورده‌های تراریخته در تولیدات گیاهی و دامی، هورمون‌ها و نهاده‌های دامی و دستور وزیر بهداشت مبنی بر پی‌گیری مساله تشکیل شده است.

وی افزود: ظرفیت‌های تشخیصی محصولات و فرآورده‌های تراریخته در کل کشور محدود است، پایش‌های اقلام وارداتی نیازمند مراقبت بیش‌تر و سازمان‌یافته‌تر است، اطلاع‌رسانی و برچسب‌گذاری از جمله چالش‌هاست و از طرفی تبعات سلامتی و آثار مرتبط با پیامدهای سلامت کوتاه و بلندمدت در مصرف این گروه مواد در سبد غذایی خانوار مشخص نیست.

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت با تاکید بر ضرورت تصمیم‌گیری در این زمینه گفت: به همین منظور و برای هم‌اندیشی و رایزنی در خصوص محصولات و فراورده‌های تراریخته از بعد امنیت غذایی، این کمیته تشکیل شده است.

به گزارش وب‌دا دل پیشه در پایان اضافه کرد: بررسی سهم محصولات و فراورده های تراریخته در واردات و تولید داخل؛ امکانات و روش‌های تشخیصی محصولات و فرآورده‌ها و نهاده‌های تراریخته در کشور؛ تبعات سلامت و ارزیابی خطر انسانی، گیاهی و دامی در زنجیره غذایی و سبد غذایی خانوار از دستور کار نخستین نشست کمیته بود که مورد بحث و تبادل نظر حاضران قرار گرفت.

گفتنی است نخستین نشست کمیته ملی بررسی محصولات و فرآورده‌های تراریخته، امروز "چهارشنبه" در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور مسئولان و نمایندگان بخش‌ها و دستگاه‌های گوناگون و برخی افراد صاحب‌نظر مرتبط کشور تشکیل شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.