هزینه سلامت پرداختی از جیب مردم باید به زیر ۲۵ درصد کاهش یابد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: یکی از اهداف نظام سلامت در کشور جلوگیری از مشکلات شدید مالی در زمان بیماری برای خانوارهای ایرانی است و پیش بینی می شود ایران تا سال 1404 به پوشش همگانی سلامت دست پیدا کرده و به عنوان کشور اول در منطقه مطرح شود.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: استان کردستان متناسب با استعدادها و ظرفیت هایی که دارد از جمله استان هایی است که انتظار می رود به عنوان نخستین استان ها به پوشش همگانی سلامت دست یابد، جای افتخار است که بیمارستان کوثر سنندج دارای بالاترین استانداردهای بیمارستانی بوده و چه بسا از جمله بهترین بیمارستان ها در کشور باشد و از برکات سفر مقام معم رهبری به کردستان است.

وی از افتتاح بیمارستان شفای سقز در ماه های آینده خبر داد و افزود: با بهره برداری از این بیمارستان، میانگین تعداد تخت های بیمارستانی فعال متناسب با جمعیت از متوسط کشوری این تخت ها بالاتر خواهد بود

حریرچی استان کردستان را از استان هایی برشمرد که بیماران آن بیشترین مراجعه را به استان های هم جوار یا تهران برای درمان دارند و سپس گفت: امیدوارم به جایی برسیم که مردم این استان و نیز سایر استان های کشور مراجعه ای را برای درمان بیماری به خارج از استان خود نداشته باشند. از نظر استاندارد، بیماران باید در فاصله 35 کیلومتری از محل زندگی خود به بیش از 90 درصد از خدمات درمانی دسترسی داشته باشند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: مردم غیور کردستان، شایسته‌ترین افراد برای رسیدن به سطح ایده‌آل خدمات بوده و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی باید تمام تلاش خود را در این راستا و ارتقاء سطح دانشگاه بکار گیرند.

وی اظهار کرد: گرچه از لحاظ ثبتی، تعداد دفترچه‌های درمانی مردم بیش از صد درصد است اما هنوز 9 درصد از مردم کشور هیچ نوع پوشش بیمه ای ندارند بنابراین در راستای افزایش بیمه مردم، آیین‌نامه بند الف ماده 70 قانون برنامه ششم مبنی بر بیمه شدن اجباری مردم در آبان‌ماه اجرایی می شود و بر اساس آن، افرادی که درآمد آنها کمتر از 40 درصد قانون کار باشد 100 درصد حق بیمه آنها توسط دولت پرداخت می‌شود.

حریرچی در پایان به دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: هزینه سلامت پرداختی از جیب مردم در طول 40 سال اخیر بین 50 تا 58.4 درصد بود که پس از اجرای این طرح در ماه گذشته به 32.4 درصد رسید که البته با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی این مقدار باید به زیر 25 درصد کاهش یابد.

به گزارش وب‌دا در پایان این مراسم با اهداء لوح از زحمات وحید یوسفی نژاد تقدیر و با اعطای حکم وزیر بهداشت، فرزین رضاعی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کردستان معرفی شد.

مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان با حضور نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه سنندج، نمایندگان مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی این دانشگاه در سنندج برگزار شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.