قصور و خطا بخشی از حرفه پزشکی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد حمزه با بیان اینکه قصور و خطا بخشی از حرفه پزشکی است گفت: خطاهای پزشکی حتی در مدرن‌ترین بیمارستان‌های دنیا رخ می‌دهد و تنها مربوط به کشور ما نیست در واقع رخداد خطای پزشکی امری جدایی‌ناپذیر از حرفه پزشکی است و باید راهکارهایی برای به حداقل رساندن خطاها اتخاذ شود و از سویی حقی از بیمار ضایع نشود و سیستم پاسخگو باشد.

وی یکی از علل افزایش ضریب خطای درمانی را ساعت کاری زیاد دانست و افزود: وقتی یک نفر مجبور باشد از موظفی خود بیشتر کار کند به طور قطع ضریب اشتباه افزایش می‌یابد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلوگیری از اضافه‌کاری‌های بی مورد کادر درمانی را در کاهش قصور و خطاهای پزشکی موثر دانست و ادامه داد: در حال حاضر با اضافه‌ کاری های بی مورد و اجباری کادر درمانی روبه رو  هستیم و به طور قطع خستگی کادر درمانی، افزایش تعداد خطاهای پزشکی را به دنبال دارد بنابراین پیشگیری از اضافه‌کاری‌های بی مورد و اجباری می‌تواند در کاهش خطاها تاثیر زیادی داشته باشد.

حمزه گفت: تشدید نظارت‌ها بر مراکز درمانی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی کاهش خطاهای پزشکی را در پی دارد، به صورت می‌طلبد در زمان بروز خطاهای پزشکی دستگاه‌های مسئول با ورودی جدی احقاق حق کنند و با برخورد جدی با خاطیان اجازه ندهند حقی از بیماران ضایع شود؛ اگر احقاق حقوق بیماران به درستی انجام شود کادر درمانی تلاش می‌کنند با مراقبت بیشتر درصد خطاها را کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان در مورد وضعیت خطاهای پزشکی تصریح کرد: با گسترش مراکز درمانی و انجام عمل‌های جراحی شاهد افزایش خطاهای پزشکی هستیم از سویی با توجه به توسعه فضای مجازی، اطلاع رسانی‌ها هم در مورد خطاهای پزشکی افزایش یافته است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.