هم زمان با هفته سلامت، پوشش بیمه اجباری برای همگان آغاز می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت صبح امروز در مراسم اولین نمایشگاه هنر و سلامت که در نگارخانه کاخ سعدآباد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت در هنر خوشنویسی باعث ایجاد آرامش روح و روان در افراد می‌شود و ما باید هنر خوشنویسی را در جامعه بیشتر از گذشته ترویج کنیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در روز ۱۳ آبان هم زمان با هفته سلامت، پوشش بیمه اجباری برای همگان آغاز می‌شود که بر اساس این طرح افرادی که در دهک‌های یک ، دو و سه قرار دارند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و دهک ۴ که حقوقشان ۴۰ درصد حداقل حقوق وزارت کار است باید ۵۰ درصد از حق بیمه خود را پرداخت کنند.

وی افزود: استعلام استحقاق سنجی بیمه شدگان به وسیله وزارت کار تعیین می‌شود و توصیه می‌کنم ظرف مدت ۶ ماه افراد فاقد پوشش بیمه از این طرح استفاده کنند.

موهبتی گفت: تسهیلاتی که برای افراد در نظر گرفته شده به مدت ۶ ماه اعتبار دارد که در این مدت دیگر این تسهیلات جهت پوشش بیمه اجرایی وجود ندارد و در این مدت مشوق‌های لازم برای بیمه شدن افراد فاقد هر گونه دفترچه‌های بیمه در نظر گرفته شده است.

در ادامه جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:  معتقدم که هنر در ارتقای سلامت افراد نقش مؤثر و پررنگی دارد و مجلس از طرح‌های حوزه سلامت استقبال و حمایت می‌کند.

وی اظهار کرد: یکی از طرح‌های مهم امروز کشور طرح تحول نظام سلامت است و بیمه یکی از ارکان اصلی طرح تحول بوده و مجلس هم همکاری لازم را در زمینه حوزه سلامت انجام می‌دهد، در حال حاضر ۱۰ درصد مردم کشور فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند و ما باید بیمه اجرایی را برای همگان اجرایی کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: مجلس از لوایح دولت در جهت بودجه بیمه و دیگر طرح‌های حوزه سلامت استقبال می‌کند و در نیمه آذر لایحه بودجه به مجلس ارسال خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.