وزارت بهداشت پذیرفت که سند جامع خدمات سلامت در داروخانه‌ها نیازمند اصلاح است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در این نشست بعد از گزارش مسئولین سازمان نظام پزشکی در مورد اقدامات و هماهنگی های انجام شده در امر صدور مجوز تبلیغات حوزه های مورد بحث،  طرفین مشترکا بر لزوم و چگونگی انجام و تفکیک حوزه مسئولیت و فعالیت یکدیگر تاکید نموده و توافقات لازم در این مورد را بعمل آوردند.

همچنین پس از شرح اهداف و چگونگی تدوین سند جامع خدمات سلامت در داروخانه‌های ایران توسط مسئولین و کارشناسان سازمان غذا و دارو،  توافق شد تا کارگروهی جهت بررسی ابعاد فنی و انشایی این سند با مشارکت کارشناسان دو طرف تهیه و به مسئولین امر ارائه گردد.
پس از شرح اهداف و چگونگی تدوین سند جامع خدمات سلامت در داروخانه‌های ایران توسط مسئولین و کارشناسان سازمان غذا و دارو،  توافق شد تا کارگروهی جهت بررسی ابعاد فنی و انشایی این سند با مشارکت کارشناسان دو طرف تهیه و به مسئولین امر ارائه گردد.

بابک پورقلیچ مدیرکل حوزه ریاست سازمان نظام پزشکی در حاشیه این نشست در خصوص توافق طرفین در مورد سند جامع خدمات سلامت در داروخانه ها گفت: مسئولین وزارت بهداشت بویژه معاون کل محترم  و معاون محترم غذا و دارو پس از تبادلات چندساعته نظرات کارشناسان، با دیده باز پذیرفتند که این سند نیاز مبرم به بازنگری و اصلاح دارد. لذا طرفین پذیرفتند هرچه سریعتر کارگروه فنی با حضور کارشناسان مختلف تشکیل و نتیجه اصلاح هرچه سریعتر اعلام تا نسبت به نسخه جدید بازنگری شده سند اقدام شود.

وی در مورد موضوع نحوه صدور تاییدیه و نظارت بر تبلیغات حوزه سلامت در رسانه ملی و دیگر رسانه ها افزود: طبق قانون هر تبلیغی که دربردارنده موضوعیت سلامتی مردم باشد، نیاز به نظارت وزارت بهداشت و نظام پزشکی دارد و براساس نص صریح قانون وزارت بهداشت متولی صدور مجوز تولید و سازمان نظام پزشکی مکلف بر تایید و صدور مجوز محتوای تبلیغات است. به زودی با توافقاتی که در این جلسه صورت گرفت به حمایت از سلامتی و صحت جامعه و حفظ و حریم و مداخله تبلیغات در امر سلامت، درمان و بهداشت جامعه شاهد اتفاقات مهمی خواهیم بود.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در همین هفته سازمان نظام پزشکی محتوای سه تبلیغی که قرار است از رسانه ملی پخش شود را در کمیته مرکزی تبلیغات مورد ارزیابی قرار داد که با پاره ای اصلاحات مورد تایید قرار گرفت.

گفتنی است کمیته مرکزی نظارت بر تبلیغات سلامت پس از سال ها به همت مسئولین سازمان نظام پزشکی مجدداً فعال و با حضور نمایندگان سازمان های مختلف قصد دارد ضمن رصد تبلیغات سلامت در رسانه ملی و فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان دهد. متاسفانه در چند سال گذشته و در خلاء نبود چنین کمیته ای بسسیاری از رسانه ها اقدام به انتشار انواع تبلیغات فریبنده آشامیدنی، بهداشتی ، آرایشی و... کرده اندکه بسیاری محتواهای تبلیغی آنها نه تنها هیچ جایگاه علمی نداشت بلکه بصورت مستقیم سلامت جسم و روح جامعه را نشانه رفته بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی انتظار می رود با ورود دو پایگاه مهم حافظ سلامت مردم یعنی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی از این پس شاهد تبلیغات سالم و مبتنی بر حقیقت در این حوزه در بسترهای حقیقی و مجازی باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.