در خدمت رسانی به مردم نباید دچار سیاست زدگی شویم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی، پیش از ظهر امروز در آیین تکریم رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و معارفه سرپرست جدید این دانشگاه که در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از کودکی آموختم، حسرت منصب را نخورم، اما به دو قشر حسرت خوردم، یکی روستاییان که در دل طبیعت زندگی می کنند و دومی، ساکنین مشهد. همواره این دو حسرت را از کودکی به همراه داشته ام.

وی ضمن تقدیر از زحمات و خدمات بی شائبه دکتر دارابی و آرزوی توفیق برای دکتر بحرینی، تصریح کرد: مدیران قبلی همچون کتاب و گنجینه ای ارزشمند هستند و امیدوارم دکتر بحرینی اوراق زرین دیگری را نیز به این کتاب ارزشمند اضافه کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: تنها وزیری هستم که 90 درصد معاونین وزیر پیشین را نگه داشته ام، در ارتباط با روسای دانشگاه ها نیز همچنین، مگر در مواردی که احساس کردم با تغییر، می توان اصلاحاتی را انجام داد.

نمکی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: طرح تحول نظام سلامت را تقویت کردیم و با اجرای این طرح، توانستیم در استقرار پزشک در نقاط کم برخوردار و رسیدگی به بیماری های خاص و صعب العلاج، گام های بلندی برداریم.

وی ضمن تاکید بر ضرورت پرداختن به منشور کامل و جامع بیانیه گام دوم انقلاب رهبری افزود: پرداختن به منشور کامل و جامع بیانیه گام دوم انقلاب رهبری امری ضروری است، در خدمت رسانی به مردم نباید دچار سیاست زدگی شویم، امروز نیازمند این هستیم که به جای طبیب، حکیم تربیت کنیم.

در ادامه  سید محمد حسین بحرینی سرپرست دانشگاه علوم پرشکی مشهد اظهار کرد: اولویت دادن به امور رفاهی و توجه به مطالبات قانونی و بر حق همه پرسنل، ارتقای کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی و تلاش برای جبران کمبودها و تامین امکانات اعم از نرم افزاری و سخت افزاری از برنامه های آتی دانشگاه به شمار می رود، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد چه در بخش آموزشی و چه بخش بهداشت و سلامت بر چهار پایه، اعضای هیات علمی، دانشجویان، کارکنان و مدیران استوار است و همکاری، همدلی، صمیمت و مشارکت میان این چهارگروه ضامن پیشرفت و تعالی دانشگاه خواهد بود.

وی اظهار کرد: تا کنون تلاش شده است که با رویکرد روحیه همکاری و همدلی در مسیر دستیابی به اهداف گام برداشته شود و از این پس نیز به همین شکل خواهد بود، به طور قطع اجرای قانون به طور کلی، اجرای دستورالعمل های وزارتی و استانی، هم اندیشی با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مهمترین راهکارها در دستیابی به موفقیت خواهد بود. 

بحرینی تعامل مثبت و سازنده با سایر دانشگاه های استان، آستان قدس رضوی، نیروهای سپاهی و انتظامی، شهرداری، فرمانداری و سایر نهادها و ادارات دولتی را از دیگر رویکردهای مهم کاری خود برشمرد و افزود: دانشگاه متعلق به تمامی سلیقه هاست و باید در اداره آن نیز از همه افراد با سلایق سیاسی مختلف بهره گرفت، اما نکته حائز اهمیت این است که این سلایق سیاسی نباید با بهره برداری از اموال بیت المال دانشگاه برای مقاصد خود استفاده کنند و اجازه چنین اقدامی را نخواهم داد.

سرپرست دانشگاه علوم پرشکی مشهد تلاش برای اجرای هر چه سریع تر نظام الکترونیک سلامت را تنها راه برون رفت از بحران های موجود در بخش درمان عنوان کرد و گفت: در این راستا برنامه ریزی های منسجمی برای تحقق اهداف در دستور کار قرار دارد، انتقال بسیاری از خدمات درمانی از بیمارستان به خانه از دیگر برنامه های کاری من است، می توان با افزایش آموزش خود مراقبتی و اطلاع رسانی بسیاری از خدمات را از بیمارستان به منزل انتقال داد.

وی اصلاح نظام پرداخت فعلی و برنامه تحول نظام سلامت  از سوی وزارت بهداشت را مورد تاکید قرار داد و از وزیر بهداشت خواست در اعمال برخی تغییرات اختیاراتی را به دانشگاه ها دهند. 

بحرینی با اشاره به عقب ماندگی ۱۶ ماهه کارانه پرسنل در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: با تامین ۲۵ میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت می توان یک ماه از کارانه پرسنل را پرداخت کرد، از مجموع ۷ دانشکده دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۴ دانشکده در وضعیت ساختمانی نامطلوبی قرار دارند، در دوران تصدی وزیر پیشین پیشنهاد ساخت دانشکده های جدید در پردیس دانشگاه ارائه و مورد تایید قرار گرفت و قرار شد برای ساخت آن ۳۰ میلیارد تومان اختصاص یابد.

به گزارش وب‌دا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان با بیان اینکه در حال حاضر تمامی طرح و نقشه های این پروژه آماده شده است، تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز و مساعدت وزیر بهداشت در این زمینه، این پروژه اجرایی شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.