تهران بزرگترین مصرف‌‌کننده و اهداکننده واحد‌های خون و فرآورده‌های خونی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مرتضی طباطبایی با اشاره به کاهش مراجعه مردم به مراکز انتقال خون در سطح استان تهران، اظهار کرد: به دلیل آغاز فصل سرما و تعطیلات میزان مراجعه مردم جهت اهدای خون و فرآورده‌های خونی به مراکز انتقال خون کاهش پیدا کرده است. هموطنان استان تهران برای رفع نیاز بیماران و نیازمندان در سطح استان تهران برای انجام این کار خیر و خداپسندانه حتی در فصل‌های سرد سال نیز اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: در حال حاضر گروه‌های منفی و گروه A بیشتر از سایر گروه‌های خونی مورد نیاز است و به دلیل عمر کوتاه پلاکت و پلاسما اهدای خون و فرآورده‌هایی مانند پلاکت بیشتر مد نظر قرار دارند، به طور کلی از نظر میزان ذخیره خون استان تهران با هیچ مشکل یا کمبودی مواجه نیست و ذخیره خون و فرآورده‌های خونی با توجه به کاهش مراجعه مردم خوشبختانه در حدود ۷ روز است.

وی افزود: استان تهران یکی از پرمصرف‌ترین واحد‌های خون و فرآورده‌های خونی به دلیل انجام عمل‌های سنگین جراحی و بروز حوادث ترافیکی است، اما در عین حال دیگر استان‌های کشور با هدف رفع نیاز بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خون و فرآورد‌های خونی را کمک می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان طباطبایی در پایان گفت: سالیانه ۵۰ هزار لیتر پلاسما به وسیله مردم استان تهران اهدا می‌شود که این فرآورده خون جهت تولید داروی مورد نیاز بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد، مراکز انتقال خون در مناطق ۱، ۲، ۴ و مرکز وصال در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پذیرای اهداکنندگان خون و فرآورد‌های خونی است و امیدوارم آمار مراجعه افراد طی چند روز آینده افزایش پیدا کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.