دانشگاه علوم بهزیستی صاحب "مدیر آموزشی مراکز درمانی سرپایی" می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آرش میراب‌زاده در نشست با معاونان و مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی این اقدام را در جهت تقویت همکاری دو جانبه بین معاونت‌های درمان و آموزش ذکر کرد و افزود:  بخش‌های آموزشی مراکز درمانی تابعه دانشگاه با هماهنگی معاونت آموزشی مدیریت می‌شود تا همکاری بین معاونت‌های درمان و آموزشی تقویت شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تاکید بر اهمیت فیلدهای آموزشی مستقر در مراکز بالینی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه در جهت افزایش مهارت‌های بالینی دانشجویان، خواستار حضور بیشتر اساتید با دانشجویان در فیلدهای مذکور شد.

وی به برگزاری جلسه‌های توجیهی برای مربیان کارورزی در اول هر ترم برای مرور مجدد حوزه‌های آموزشی با نظارت بر کار دانشجویان، تکمیل فرم‌های مرتبط و بقیه موارد مورد نیاز برای آموزش دانشجویان در فیلدها تاکید کرد و افزود: امیدوارم مربیان حداکثر توان خود را برای بهبود خدمات آموزش بالینی به کار گیرند.

میراب‌زاده گفت: ­در مراکز تابعه دانشگاه، آموزش و ارائه خدمات درمانی توام با هم انجام می‌شود، مدیران گروه‌های آموزشی حتی‌الامکان سعی کنند تا برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که در بین ترم‌ها که دانشجویان حضور ندارند، ادامه خدمات درمانی به گیرندگان خدمت و مراجعان ادامه یابد، در مواردی که اساتید به هر دلیلی قادر به حضور در فیلدها نیستند، ضمن اعلام به مدیر مرکز مربوطه و مدیر گروه، جایگزین خود را برای ارائه این خدمات، معرفی کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطرنشان کرد: معاونت آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در صدد است در قالب  قراردادهایی با دانشگاه‌های دیگر فیلدهای آموزشی را تامین کند و مراکز هم حضور دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها در مراکز تابعه دانشگاه را به معاونت آموزشی اطلاع دهند تا نظارت کامل صورت پذیرد.

وی بر اولویت تجهیز فیلدهای آموزشی مراکز دانشگاه تاکید کرد و گفت: البته تجهیز SKILL Lab در دانشگاه خواهد بود که با همکاری همه گروه‌های توانبخشی اجرا خواهد شد تا تجهیزات مشترک بین گروه‌ها خریداری شود و بحث دیگر در مورد Second  affiliation است که طی شیوه‌نامه‌ و احکام جداگانه‌ای برای اعضای هیات علمی در دانشگاه اجرایی شده است، لذا انتظار می‌رود تعامل بین گروه‌ها باعث توسعه و تقویت دانش تخصصی هر گروه برای دانشجویان دیگر گروه‌ها شود.

میراب‌زاده از مدیران گروه‌ها خواست تا منصفانه و بر اساس شاخص‌های تعیین شده بر تمام وقتی اساتید نظارت کنند و بر اساس کارکرد واقعی اساتید نمره‌گذاری انجام شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه ضمن تقدیر از تمامی مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه، نظارت مدیران گروه‌های آموزشی بر فرآیندهای آموزشی، کاهش سنوات تحصیلی دانشجویان و نیز انجام بهتر فرایند داوری پایان‌نامه‌ها را از اثرات عملکرد مثبت مدیران گروهای آموزشی دانست.

وی با ارائه آمار دانشجویان جدیدالورود به تفکیک مقاطع تحصیلی که شامل ۱۰ نفر دستیاری روان‌پزشکی، ۴۴  نفر  PHD و ۲۱۵ نفر کارشناسی و ۱۵۸ نفر کارشناسی ارشد می‌شود اظهار کرد: در مجموع ۴۲۷ نفر تعداد کل دانشجویان ورودی جدید برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ است که ۶۰ درصد آنان را شاغلان به تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند، انتظار می‌رود در تمام گروه‌ها، جلسات معارفه با دانشجویان جدید انجام شود.

میراب‌زاده همچنین از همکاری گروه‌های آموزشی با مرکز EDC در حوزه بسته‌های  تحول تشکر کرد و گفت:  انتظار داریم این همکاری افزایش یابد، موضوع ضبط محتوا با همکاری اساتید به صورت قرارداد با دیگر دانشگاه‌ها مانند شهید بهشتی انجام می‌پذیرد و اساتید باید با مشارکت بیشتر فرایند مجازی‌سازی را تقویت کنند.

به گزارش ایسنا در پایان معصومه پورمحمدرضا تجریشی، مدیر مرکز EDC  نیز از مشارکت اساتید در بسته‌های تحول تشکر و قدردانی کرد و گفت: کتاب‌های مرجع در گروه‌های توانبخشی پنج‌گانه درحال پیشبرد است، همانطور که رسالت دانشگاه هم تدوین کتابهای مرجع در حوزه توانبخشی است.

وی افزود: دانشگاه مجازی کمک‌کننده دانشگاه در حوزه مجازی‌سازی استد و سامانه نوید در اختیار دانشگاه و قابل استفاده اساتید است و لازم است گروه‌های آموزشی در حوزه تدوین بانک سوال و سوالات چهار گزینه‌ای و تعیین ضریب دشواری سوالات، با مرکز EDC همکاری بیشتری داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.