تا امروز برای ۸۰ میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی در نشست بررسی و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه وزارت بهداشت را با مجموعه ای از مشکلات تحویل گرفتم، اظهار کرد: این مجموعه را با مطالبات ۵ هزار میلیاردی بیمه سلامت و ۱۰هزار میلیاردی بیمه تامین اجتماعی تحویل گرفتم.

وزیر بهداشت، طرح بهداشت دهان و دندان را از نقصان های وزارت بهداشت خواند و افزود: این طرح امسال با حضور یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز اجرا می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی کنترل فشار خون گفت: طرح ملی کنترل فشارخون از مواردی است که در اولویت های اصلی وزارت بهداشت است چون تعداد قابل توجهی از بیماران به دلیل فشارخون بالا سالانه جان خود را از دست می دهند.

نمکی ادامه داد: در طرح ملی کنترل فشار خون ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سنجش فشار خون شدند، از این تعداد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به فشار خون و ۱۰ میلیون فشار خون بالا ثبت شد، سالانه ۳۸۰ هزار مرگ در کشور رخ می‌دهد، ۱۰۰ هزار مرگ مربوط به فشار خون است بنابراین برای مردمی کردن نظام سلامت برنامه داریم.

وزیر بهداشت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک را یکی از گام های مهم وزارت بهداشت دانست و تصریح کرد: پرونده الکترونیک نیز یکی دیگر از طرح های موفق وزارت بهداشت است و براساس آمارها تا امروز برای ۸۰ میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است.

وی توجه و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی مناطق کمتر برخوردار را از سیاست های مهم وزارت بهداشت عنوان و افزود: ۴۰۰ خانه بهداشت عشایری در کشور راه اندازی خواهد شد، تا زمانی که وزیر بهداشت باشم، نخواهم گذاشت حقی از بیت المال برای حمایت از بخش خصوصی از جیب بیت المال هزینه و همچنین نخواهم گذاشت از نظر کمبود منابع به بخش خصوصی اجحاف شود، اهل ویترین آرایی نیستم و همه مدیون خانواده های شهدا و ایثارگران هستیم و خدمتگزاری به این خانواده ها وظیفه ماست، مشکل بیمه خانواده شهدا را در سطح ملی پیگیری و حل خواهیم کرد.

نمکی خاطرنشان کرد: مشکلی در تامین داروهای اساسی نداریم، هیچ مرکزی در این کشور نیست که داروی اساسی نداشته باشد. امروز با وجود تمام مشکلات ارزی هیچ کارخانه داروسازی نیست که تا سال آینده در تامین مواد اولیه خود دچار مشکل باشد، و خوشبختانه داروهای اساسی در اختیار مردم است

وزیر بهداشت اضافه کرد: تابلوی مناسبی از عملکرد در گیلان وجود ندارد، با مجموعه‌ای درهم تنیده از مشکل مواجه هستیم و باید برای حل مشکلات همه دست به دست هم دهیم.

وی از بهره‌برداری بیمارستان ۴۰۰ تختخوابه سایت لاکان خبر داد و افزود: پروژه مذکور در دهه فجر سال آینده به بهره برداری می رسد، پروژه هایی که ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد تا سال آینده به بهره برداری خواهند رسید، امروز روز نظارت و خرج کردن مبتنی بر شرایط خاص است و باید با سیاست و از پراکنده کاری دوری کنیم.

نمکی همچنین در حاشیه بازدید از بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان رودبار گفت: امروز گزارشاتی که از قبل از استان گیلان به دست ما رسیده بود را بررسی کردیم و قرار شد که از مراکز درمانی شهرستان رودبار و شهرهای منجیل و رستم آباد بازدید کنیم. موارد و مشکلات این مناطقق را از نزدیک دیدیم و با مردم از نزدیک صحبت کردیم و برای حل مشکلات آنها با نماینده مردم در مجلس، استاندار گیلان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همکاری می کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: آنچه به عنوان سیاست کلان ما در وزارت بهداشت در مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت مطرح است، غیر از بسته هایی مانند کاهش پرداختی از جیب بیمار، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و توسعه زیرساخت های حوزه سلامت، تقدم پیشگیری بر درمان و درمان سرپایی بر بستری است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی کنترل فشارخون و دیابت از مواردی است که در اولویت های اصلی وزارت بهداشت است چون تعداد قابل توجهی از بیماران به دلیل فشارخون بالا و دیابت، دیالیز می شوند که اگر در این حوزه ها پیشگیری کنیم، از تحمیل هزینه های زیاد به نظام سلامت و مردم جلوگیری کرده ایم.

به گزارش ایسنا نمکی در پایان اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم کمبودهایی که در تجهیزات پزشکی و مشکلات مردم در موارد تشخیصی و متخصصان مورد نیاز برای این بخش از استان گیلان وجود دارد را در اسرع وقت جبران کنیم، یک دستگاه سی تی اسکن به شهرستان رودبار برای ارائه خدمات تشخیصی به مردم و مسافران محدوده این شهرستان اختصاص یافته است، این دستگاه در آینده ای نزدیک در شهرستان رودبار نصب خواهد شد. خوشبختانه تعداد پزشکان متخصص در این شهرستان، در حد قابل قبولی است که قرار شد کمبودها را تکمیل کنیم و ماندگاری پزشکان در این منطقه را با ضرایب و تمهیدات لازم، بالا ببریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.