اگر در تاریخ خاصی سزارین افزایش یابد، با بیمارستان برخورد خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پلنا)، ایرج حریرچی در خصوص افزایش آمار زایمان که منجر به تولد فرزند می شود به روش سزارین در مناسبت ها و تاریخ های خاص گفت: آمار سزارین در کل کشور 50 و دو دهم درصد است که در زایمان اول این میزان 49.4 دهم درصد است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: در تاریخ 7/7/97 این میزان به 59 درصد رسیده است که 18 درصد بیشتر از متوسط سال و 68 درصد بیشتر از روز 6/7/97 " با 35 درصد میزان سزارین" بوده است. در روز 7/7/97 میزان سزارین نسبت به روز قبل 2.4 برابر بیشتر شده است .

وی افزود: در تاریخ 8/8/98 در یک بیمارستان خصوصی شمال شهر که روزانه 12 سزارین به طور متوسط انجام می داده 32 سزارین انجام شده و در یک بیمارستان خصوصی جنوب شهر که 7 سزارین بطور متوسط روزانه انجام می داده 21 مورد در لیست اتاق عمل داشته است.

حریرچی گفت: میزان انجام زایمان سیر معقولی را طی می کند، اگر در تاریخ خاصی این میزان به روش سزارین افزایش یابد با بررسی آمار آن بیمارستان با متخلفین برخورد خواهد شد؛ ضمن اینکه راه حل اساسی این معضل افزایش زایمان طبیعی است.

به گزارش وب‌دا معاون کل وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: با امکانات ایجاد شده و در شان مادران باردار و ارائه خدمات صددرصد رایگان در مراکز درمانی دولتی جهت انجام زایمان طبیعی این میزان افزایش پیدا کند و با دستکاری های سلیقه ای سلامت نوزاد خود را به خطر نیندازند.

پایان پیام/

2 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.