اولین نشست کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلین حرف پزشکی و وابسته برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بر اساس ماده واحده قانون چگونگی تعیین وظایف و صلاحیت شاغلان حرفه‌های پزشکی و وابسته به آن مصوب سال ۷۶ مجلس شورای اسلامی، وظایف و صلاحیت شاغلان حرف پزشکی و وابسته به آن، بر اساس قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی و سایر قوانین مربوطه مطابق آیین نامه‌هایی خواهد بود که توسط سازمان نظام پزشکی تهیه و به تصویب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌رسد.

در اولین نشست کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلان حرف پزشکی و وابسته به آن، ضمن ارائه مستندات کمیسیون علمی و تنظیم تقویم تشکیل جلسات کمیسیون ملی، آیین نامه داخلی شورای معین این کمیسیون به تصویب رسید و اولویت بندی موضوعات قابل ارائه به دبیرخانه کمیسیون ملی بررسی شد.

همچنین پیش از این و در اردیبهشت ماه امسال، شیوه نامه اجرایی ماده واحده قانون چگونگی تعیین وظایف و صلاحیت شاغلان حرف پزشکی و وابسته توسط وزیر بهداشت تصویب و ابلاغ شد.

بنابر اعلام وبدا، بر اساس تصویب کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلین حرف پزشکی و وابسته موضوعاتی مانند مصادیق آموزشی و مهارتی، مصادیق اخلاقی و رفتاری ارائه دهندگان خدمت، سطح بندی خدمات بر اساس میزان تخصصی بودن، بررسی مصادیق سلامت جسم و روان ارائه دهندگان خدمت و موارد ارجاعی در شورای معین یا دبیرخانه این کمیسیون مطرح خواهد شد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.