تشکیل کمیسیون ملی تعیین صلاحیت حرفه‌ای پزشکی یک آرزوست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی نوبخت در نخستین نشست کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلین حِرَف پزشکی و وابسته که با حضور وزیر بهداشت در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: در دهه 70 که در وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی حضور داشتیم، مسائل و اختلافات بین گروه های پزشکی به صورت کدخدامنشی و با این استدلال که انتظام امور پزشکی بر عهده سازمان نظام پزشکی است، حل می شد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تشکیل کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلین حِرَف پزشکی و وابسته، بسیار مهم و تحقق یک آرزوی دیرینه در حوزه سلامت است چون اختلافات و تعارضات بین گروه های مختلف پزشکی را باید در یک مجموعه حل و فصل کرد.

وی افزود: ماده واحده قانون چگونگی تعیین وظایف و صلاحیت شاغلان حرفه های پزشکی در سال 76 در مجلس تصویب شد اما حدود 22 سال به طول انجامید که آیین نامه اجرایی آن تهیه شود و خلا این کمیسیون در تمام سالهای گذشته احساس می شد.

به گزارش وب‌دا نوبخت در پایان گفت: این کمیسیون، مرجع منبعث از قانون است و تصمیمات و مصوبات این کمیسیون باید به گونه ای باشد که بر مصوبات سایر دستگاه ها و مجموعه ها اولویت داشته باشد و فصل الخطاب تعارضات موجود باشد

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.