تعارضات بین رشته‌ای یکی از معضلات وقت‌گیر در وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا ظفرقندی در نخستین نشست کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلین حِرَف پزشکی و وابسته که با حضور وزیر بهداشت در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: برای حل و فصل کردن تعارضات بین رشته ای، وقت و انرژی زیادی لازم بود که خوشبختانه مرجعیت حل و فصل این تعارضات مشخص شده و در کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلین حِرَف پزشکی و وابسته است. 

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: تا کنون بیش از 20 جلسه بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت برگزار شده تا آیین نامه شورای معین کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلین حِرَف پزشکی و وابسته تهیه شود و یکی از معضلات وقت گیر در وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، تعارضات بین رشته ای است.

وی در پایان افزود: به دلیل حجم بالای کار و کارشناسی های متعدد در تعارضات بین رشته ای در گروه علوم پزشکی، شورای معین یا دبیرخانه این کمیسیون با وظایف مشخص، تشکیل می شود. البته در این کمیسیون و شورای معین، فقط تعارضات بین رشته ای بررسی نمی شود بلکه صلاحیت حرفه ای نیز در آن بررسی می شود که از جمله توانایی روحی و جسمی افراد شاغل در حوزه پزشکی باید چگونه باشد.

در ادامه ایرج فاضل مشاور وزیر بهداشت و رییس جامعه جراحان ایران گفت: تشکیل کمیسیون ملی تعیین صلاحیت حرفه ای در گروه علوم پزشکی فوق العاده مهم است چون با تعدد تخصص ها و فوق تخصص ها در رشته های مختلف، تعیین مرزها مشکلتر می شود و ازین حیث بین گروه های مختلف پزشکی، اختلافاتی وجود دارد.

به گزارش وبدا وی در پایان اضافه کرد: عمده دلیل بسیاری از اختلافات بین گروه های مختلف پزشکی، مسائل اقتصادی است و باید اختلافات در مجموعه ای مطرح، بررسی و حل می شد البته حد و مرز کشیدن در حوزه پزشکی، کار بسیار دشواری است، تشکیل کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلین حِرَف پزشکی و وابسته که بسیار مهم و ضروری بود را تبریک می گویم و امیدوارم که این کمیسیون بتواند به وظایف تعیین شده خود، به خوبی عمل کند.

پایان پیام/

2 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.